Jump to content

Matchgun grep


Razorback

Recommended Posts

Er det noen i kongleriket som har noen MEDIUM grep til Matchgun, spesielt fripistolen MG5 og luftpistolen MG1?

 

De jeg har her er utstyrt med XL og S, og skulle gjerne hatt de(bytte?) I MEDIUM. Luftpistol-grepet(MG1) i S er helt umodifisert, det samme kan ikke sies om fripistol-grepet(MG5)....

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg har NOEN(5stk) Matchgun, så har jeg stadig litt kontakt med Bækkevold (og nei det er ikke fordi de fusker og ikke går😏), grep til fri og luft var derimot veldig dårlig med, og det er andre grep på de enn på fin og grov(som jeg allerede har i MEDIUM.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alien 9mm said:

Da er det bare å slakte sparegrisen og bestille fra Rink. :-)

 

https://www.formgriffe.de/en/MatchGuns-MG5-MG5E/MG5#wizard-step-0

Ja, jeg veit... Og da skulle man jo ha hatt til både MG1 og MG5, og da begynte pengene å fly fortere enn jeg hadde lyst til så jeg... 😬 💰 

 

Enn så lenge har XL-grepet blitt pusset ned fra alt glassfiber en  tidligere eier hadde lagt på, og dertil egnet fyllmasse har blitt benyttet for å reparere og utfylle så den her fått en akseptable passform per nå.

 

Har også sett på mulighet for å lage nytt selv fra bunnen av, inspirasjon hentet herifra Grep.

 

Siden jeg jobber litt innen denne type ting har jeg også forsøkt med "photogrammetry"(mangel på god norsk oversettelse). Kort fortalt, 3dscanning med bilder. Dette har gitt tilfredsstilte resultater hittil, og vil kunne gi mulighet for å kombinere en grepstørrelse og evt tilpasninger på denne til en annen innfestting. Resultatfil av dette kan deretter evt 3dprintes eller freses ut. 

 

Liker å jobbe med å finne løsninger, gjerne på problemer som ikke finnes. 🤣

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...