Jump to content

Brno Modell 2 vs CZ 457


Milvet

Recommended Posts

Er det noen som har ‘oppgradert’ fra Brno 2 til CZ 457, og vil dele noen erfaringer?

 

Jeg er egentlig greit fornøyd med min Modell 2, til koseskyting, men er litt fristet av 60˚ hevarm og dermed ikke så trangt ladegrep, og av angivelig bedre avtrekk.

 

Kikker på både std. synt og American, men er i øyeblikket mest fristet av Varmint, pga kjekk lengde og robust utseende.
Tanken er å ha på en liten kikkert, Burris 1-4, for å holde det kompakt.

 

 

IMG_8533.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har begge deler. CZ 457 har godt avtrekk som du lett justerer sel i esken, presisjonen er topp, raskere og lettere tennstempel(mindre vibrasjoner og raskere avfyring) ja på mange måter er alt bedre. Men du får også mer plast og aluminium på kjøpet. Hvorfor du vil sett en 1-4 kikkert på ei Varmintrifle skjønner ikke jeg da ville jeg heller funnet en kompakt 3-9x33 eller noe slik. Eller gå for synt/American og en liten 1-4 kikkert ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Rugerdud skrev (På 16.7.2023 den 10.18):

… Hvorfor 1-4 kikkert på Varmintrifle … 


Tanken er som sagt å holde det kompakt/håndterlig. Dessuten har jeg allerede Burrisen, som blir ledig når stjernekikkerten skal tilbake på Tikka CTR da det antagelig åpner seg muligheter for å strekke holdene litt.

Forøvrig er American fortsatt med i trekningen. Den er jo egentlig penere, hvilket er et poeng i seg selv ved koseskyting.

Og takk for vurdering av presisjon og avtrekk. Jeg må ha noen sånne momenter når jeg begynner å stille strenge spørsmål til meg selv, om jeg ”egentlig trenger” en 457. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...