Jump to content

7,92


martinJ

Recommended Posts

Igår ramla det inn litt mer mat til den gamle bergjegern,  for det meste var det de vanlige 15skudds eskene og en god del grå 50skudds esker med Raufoss 1949årgang.                                                                                                                                                                                                                                                    Men de to nesten strøkne eskene med ferdig båndet ammo til Colt mitraljøse tror jeg skal få stå ifred en stund🙂 noen som vet om disse kan ha noe verdi? (ikke TUNG) 

image.png.d2f86bab5d2e5bb1cae3dc9bd510efe4.png

Link to comment
Share on other sites

Verdi er relativt, du betaler ikke ned huslånet ved å selge de. Men det lages ikke flere og hele,fine forpakninger bør en ta vare på eller overlate til noen som samler synes jeg (som for noen år siden skjøt en bæreposer med 7,5mm Nagantammo i orginale pene esker.. ).

 

Kan vi få se bilde av merkingen på esken?

Link to comment
Share on other sites

Ingen merking på esken utover en pil på lokket som jeg antar angir materetning.                              Har skutt opp mange strøkne esker med diverse gammel ammo selv. 

Ammoen var jo selvsagt gratis, gratis ammo bidrar jo på sett og vis til nedbetaling av lånet 🤣

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...