Jump to content

Tofot til langhold og PRS


B.Hansen

Recommended Posts

Var effektiv før helgen og handlet inn det meste til den nye riflen:

 

  • Kikkert
  • Kikkertbeskyttelse
  • Montasje
  • Kompletteringssett til STR 200
  • og litt smått som trengs

 

Skal monteres på en helt standard STR 200 i 6.5x55 og brukes til å konkurrere i følgende grener:

 

  • DFS Kikkertklassen bane
  • DFS Kikkertklassen grovfelt
  • PRS

 

...og viktigst: Treffe på 1.000m når muligheten byr seg.

 

Til langhold og PRS (helt uten vinnersjanser) trengs en tofot.  Så vidt jeg kan se på Kammeret er alternativene å montere et UIT/Picatinny-skinne-adapter eller et UIT/Versa-pod-adapter.  Er det noen flere muligheter?

 

Hvilken tofot anbefales til bruket skissert over her?  Ckye er kanskje best (om den i det hele tatt passer), men blir vel overkill til bruken og nybegynneren.  RPS, Harris, Atlas, Arca, Versa-pod,…  Har vært gjennom alle tråder på Kammeret tilbake til slutten av 2017, men link gjerne til en tråd hvis det er noe relevant jeg har oversett.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp ei KRG Arcaskinne og sett den fast i UIT-skinna. Denne ARCA KINETIC RESEARCH GROUP ACRA SWISS RAIL ACCESSORY - Brownells Norge Den sitter på min KRG-Bravo, og på min 200STR/McMillan. 

Fyll alle hulrom (til PRS) i framstokken med bly. Støp 3 biter, 27x130x10mm, to i det bakerste rommet, og en i det fremste.

Kjøp en (beg, borrow, steal..) Ckye-pod. Eller den billigste driten du finner, for du vil ende med en Ckyepod. Med Arcafeste, ikke tull med noe annet. 

 

 

K

 

 

 

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...