Jump to content

Noen med erfaringer med 4" s&w m15


paapeder375

Recommended Posts

Hei, har prøvd noen 105 gr magma swc og N330 (har kun det og RS20). Prøvde meg fra 6 gr til 6,7 gr. Snitt fart med 6 gr var 897 fps, med 6,3 gr 977 fps, 6,5gr 1030 fps og med 6,7 fikk jeg 1164 fps i snitt. Men det var ekstremt store avvik på disse. Es på den beste serien var 80 fps og den værste var på 295 fps på 5 skudd. Den beste var 6,5 gr ladningen og den værste var 6 gr. 6,7 gr var nestværst med 153 i es. Klarte så vidt å samle 5 skudd i en kakebunn på 10 meter (kan være meg).

Noen som har lykkest med slike trege krutt eller må raskere krutt skaffes.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

Jeg tviler ihvertfall på om den samlingen er representativ for revolveren. Det spørs jo litt om hvilken kake da.

 

Her under er en samling med mitt våpen, enhånds på 15 meter. Min  er en 2’’.

 

Riktignok er dette med 310 krutt. På den andre siden så er det skutt med feltladningen som er utarbeidet for en 6’’ Python - har ikke gjort noe forsøk for M15. Sikkert litt flaks men det demonstrerer potensialet i revolveren.

 

Har du tyngre kuler å prøve? Og hva er kalibreringen, kan ha mye å si.

 

1667DDDB-4408-4A75-BACE-C47286C47FC0.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Det er for lite info til å hjelpe deg, kaliber er vel 38spl antar jeg. Så må jeg vite patronlengde COL. Er kula fra blykula.no? Bilde hadde vært fint for å se krymp bl.a.

 

Røfflig generelt så skyldes soting og/eller store variasjoner i hastighet, at kruttet ikke når arbeidstrykk = uren forbrenning. Jeg lader mine 105grs SWC med spissen nedenfor hylsekanten = sterkt redusert hylsevolum. Da kan du få arbeidstrykk med mye mindre krutt og dermed mindre rekyl og en sparer penger.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...