Jump to content

Innføring i riktig avtrekk og skyteteknikk


.260

Recommended Posts

Det refereres i men mengde tråder til riktig teknikk ved skyting. Både avtrekk og skytestillinger.

Kan noen som har tilgang til gode beskrivelser på dettee legge det som artikkel her på forumet, eller som festet tråd øverst iunder rifleskyting?

Gjerne også respektive under pistol eller andre skyteformer.

Link to comment
Share on other sites

.260 skrev (8 minutter siden):

Både avtrekk og skytestillinger.

Materiale for en dokotorgrad. Men det @1983 sier, + at denne Geværskyting Espen Berg-Knutsen - Det frivillige Skyttervesen (dfsnettbutikk.no) gir en nokså bra innføring.

 

Er man interessert i temaet, og å bli en bedre skytter, så lønner det seg å ha noen bøker syns jeg, nettartikler er vel og bra, men jeg er nå akkurat så gammeldags.

Selv har jeg hatt mye nytte av denne, den er en fin balanse til "vedtatte fakta" i DFS:

Prone and Long-Range Rifle Shooting: Nancy Tompkins: 9780972254434: Amazon.com: Books

 

The Wind Book er ikke dum om man skal skyte langt:

The Wind Book for Rifle Shooters: How to Improve Your Accuracy in Mild to Blustery Conditions: Miller, Linda K., Cunningham, Keith A.: 9781510739727: Amazon.com: Books

Heller ikke Cleckner:

Long Range Shooting Handbook: The Complete Beginner's Guide to Precision Rifle Shooting: Cleckner, Ryan M: 9781518654725: Amazon.com: Books

 

Tilbake til norsk, så er den gamle boka til Oscar Sjøqvist, Geværskyting, slett ikke dum, egentlig - selv om den knapt kan kalles lettlest...

 

Skiskytterene har en del på Youtube 

 

 

 

 

 

 

Øktarkivet, Åpen mappe for publikasjoner via DFS.no - DFS Øktarkiv v2-2023.pdf - Alle dokumenter (sharepoint.com)

 

 

 

 

K

  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...