Jump to content

Termiske sikter


Raabjoern

Recommended Posts

Jeg vurderte det, sterkt, helt til jeg fikk holde på et.
Men jeg synes at byggekvaliteten på ATN-siktene er akkurat litt for på den kjipe siden til å vurdere det til termisk før de øker byggekvaliteten og da spesielt på elektronikk og knapper.

Helt konkret, knappene virker lite tette med tanke på regn og støv og/eller til og med blod og søle -- og samtidig så er det relativt mye problemer med elektronikken, med at den glemmer siktepunkt, lagrer ikke siktepunkt om du endrer både vind og fall, feil på skjermen etter skudd med kaliber godt innenfor garantien på max .308, og problemer med at fulladet sikte/skjerm ikke skrur seg på. 

En litt men ikke helt tilfeldig youtuber har dårlige erfaringer:
 


 

...

Jeg har bare brukt ATN og Pulsar, og selv om jeg skulle ønske at jeg kunne anbefale ATN av ideologiske årsaker, grunnleggeren er ukrainsk, så er jeg kjempe fornøyd med hvert eneste produkt jeg har sett på og kjøpt av Pulsar, men ikke fornøyd med hva jeg har kjøpt og følt på fra ATN.

Jeg ville ikke tatt sjansen med mindre det var et sikte til et av barna mine til kråkejakt.

Jeg hadde opprinnelig et lavere budsjett enn de 30 000 jeg brukte på et Pulsar Thermion 2 -- men angrer ikke.
Ville gått for Talion i dag om jeg skulle kjøpt nytt, eller kjøpt et brukt Thermion om noen selger til lavere pris enn en ny Talion.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...