Jump to content

Tips til førstegangsvåpen og spørsmål angående AR-15


Militærmannen

Recommended Posts

9 hours ago, fredriko said:

 

Jeg har kun boltrifler selv, fikk ver med NROF på en trening nå før jul og fikk prøve noen "kopier" av HK416, husker ikke hvilke merke det var, 

Jeg ble ikke veldig imponert, ikke var det noe "wow" faktor å skyte raskere med halv auto heller, men dette er min personlige mening og jeg skjønner ikke helt hypen rundt denne type rifler, Noen liker 4wd og andre liker bakhjulstrekk osv.. 

 

Du velger verktøy etter jobben du skal gjøre.

 

Skal jeg på jakt så velger jeg en boltrifle og er jeg heldig så skyter jeg kanskje et skudd i løpet av dagen.

Skal jeg driver sportsskyting med stort antall skudd på kort tid så velger jeg AR15/HK416.

 

Det er vel egentlig det du selv er innom i siste setning.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Spathi skrev (21 timer siden):

Er klasse B åpen for alle medlemmer i NSF?

=> Sivile (ikke militær eller NROF) kan delta med MR223?

image.png.7cf59a6538b46018d173f95019b13214.png

image.png.d29d3530edb313deb024da1a1c96434a.png

NSF har ikke skyting med HK416/MR223 på sitt program og medlemskap i NSF vil ikke gi deg rett til erverv av MR223.

 

Det du leser her er regler for NAIS-skyting der klasse A gjelder "standardgevær" (boltrifle, 1.5 kg avtrekksvekt, maks kaliber 8mm osv.) og er myntet på medlemmer i NSF og DFS. Skal man stille i klasse B må man ha tilhørighet i Forsvaret/NROF eller ha MR223 gjennom et annet forbund, eksempelvis DSSN.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...