Jump to content

Haglevalg?


johals

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe meg ei hagle. Hagla skal brukes til alt fra rype, skogsfugl, til sjøfugl og rådyr. Maks budsjett er 10 000kr, helst mindre....

Noen som har forslag?

Hagla må vere i kaliber 12/76 eller 12/89, og ha minst tre utskiftbare choker, o/u, eller pumpe.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hadde jeg vært deg ville jeg sett på bruktmarkedet. mye bra å finne der! du kan gjerne spesifisere om du vil ha o/u, pumpe, halvauto osv.. kaliber også.. beretta er meget gode hagler synes jeg, kan være heldig å finne noen slike til den summen du nevner, men da må du nok belage deg på å muligens lete litt. ettersom du ønsker å kjøpe nå vil jeg tro du ikke trenger hagla innen kort tid. derfor kan det være lurt å følge med på brukte hagler.

Link to comment
Share on other sites

Har en Benelli Nova pumpa. Det er ei hagle jeg er meget fornøyd med!

Med overflatebehandlet løp, syntstokk og forholdsvis skjult mekanisme, tåler

den mye uvær og juling. Har hørt hos en lokal forhandler at han solgte mange Nova'er til

sjøfuggeljeger. 12/89 er det også :) Skyter svært godt med den, for den passer skrotten

min veldig godt. Bestilte den med 70cm løp, men vet ikke om dette har noen betydning

 

Å så har du jo Beretta Extrem 12/89, men den passerer vel 10 store i pris.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...