Jump to content

Sauer 404 i 8x57IS magasinproblem


Resuam

Recommended Posts

Hei. 
jeg har en sauer 404 i 8x57IS som har problemer med å lade fra magasinet. Har bare prøvd med 5-skudd magasin. Problemet er at kula som ligger under den som blir kamret blir løftet i bakkant først av magasinfjæra. Det gjør at sluttstykket lugger i bakenden av kula og drar den fram og ned sånn at den kiler seg fast. Dette resulterer igjen i stygge bulker på kula som ligger under. Har noen andre opplevd dette? Hvordan er dette i andre kalibre?CD93D93D-4624-45CA-A5F7-4E35B523EA56.jpeg.33108636204ea71a4b225fb89d9dd5d1.jpeg

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, bardp said:

Har du prøvd og klemme magasinet litt sammen i bakkant slik at skuddene ikke kommer riktig så høyt opp.

Jeg er i kontakt med forhandler og tørr ikke å modifisere noe selv. De er usikker på om det kan være en utfordring med kaliber. Hadde vært morro å høre andre erfaringer😊

Link to comment
Share on other sites

Resuam skrev (7 minutter siden):

De er usikker på om det kan være en utfordring med kaliber

Kalibret fungerer da utmerket i alle andre våpen så vit jeg vet. Har det selv og har brukt det i både mauser og S&L. Tror nokk heller utfordringen er magasinet.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, bardp said:

Kalibret fungerer da utmerket i alle andre våpen så vit jeg vet.

Det er et helt fantastisk kaliber og et helt fantastisk våpen😊 Aner ikke hva som er feil og håper bare på en fiks. Så i en annen tråd at det var samme problem med samme våpen og kaliber. Får se hva leverandør finner ut😊

 

Edit: Ser at det gjelder andre kalibre…

Edited by Resuam
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...