Jump to content

Innskyting av rifle i Oslo-området?


ErlendS

Recommended Posts

Hei! 
 

Godt vant med Løvenskioldbanen på leirduer, men fant ikke noe særlig info på nett om riflebaner i Oslo-området. 

 

Nettopp gått til anskaffelse av rifle, og trenger derfor litt tips 🙂
 

Hvor bør jeg dra for å kunne skyte inn «nye» riflen i relativt ro og mak? Fint å kunne ha litt tid på seg når man starter fra scratch. 
 

Ser både Løvenskiold og Losby anbefales. Er det åpent hele uken, eller er det noen begrensninger? 
 

 


 

Må vel slenge med et bilde og.. 

 

 

9850B7F2-2394-4AB7-9E40-E92DE8BFBDF6.jpeg

Link to comment
Share on other sites

keenhunter skrev (På 13.10.2022 den 12.44):

Kjører du litt videre oppover fra Løvenskiold haglebanen så kommer du til riflebanen og der er det vel åpent kl 16-18/19 hverdager samt lørdag formiddag? Forskjellige klubber som drifter de forskjellige dagene men tilbudet er det samme

Flott, tar en titt på det og 👌

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Slenger meg på denne: har nylig flyttet ned fra Helgeland, og er ikke kjent i området.

 

Har googla litt, og fant ut at Løvenskiold banen driver med jaktskyting nå utover vinteren. Jeg holder til på Jessheim så lurte på om det er noen som vet andre steder litt nærmere som har noe åpent utover vinteren? Det var ikke med i planen å jakte i høst siden jeg ikke er så kjent i området og ikke hadde noe sted å jakte, så stressa ikke med oppskyting. Men så "dumpa" det noen invitasjoner ned i posten likevel, så da fikk jeg det plutselig travelt😬

Link to comment
Share on other sites

Wintel skrev (17 timer siden):

Lørenskog skytterlag sin bane på Losby holder åpent hver lørdag 10-1445, kan få registrert prøveskudd og skyte opp også :-)

 

Ah, supert! 
Takk for info 🤗
Er det noe på-melding eller er det bare å møte opp? 

 

 

Jeg har ikke meldt meg in i noe lokalt heller her nede enda, regner med du anbefaler Lørenskog da 😅

Link to comment
Share on other sites

Bare å møte!
1. november ble kontingenten redusert til 500,-. Dette inkluderer all skyting, inkludert registrering av prøveskudd og oppskyting. Alternativt kan du betale 250,- per serie prøveskudd og 250,- per forsøk på oppskyting 😛

 

Edited by Wintel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg låner tråden litt, og håper dette er greit. Etter kikkertbytte og lyddempermontering skulle jeg gjerne fått skutt litt, og det før helgen/lørdag da jeg drar på jobb (sjøen)

 

Noen steder man kan få skutt onsdag/torsdag? 

 

Innen 1-2 timer kjøring ifra oslo/drammen

 

Eventuelt noen som har/kjenner/vet om sted som man kan medbringe egen papp og skyte litt på? Send meg gjerne en pm. Jeg betaler gjerne for dette!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...