Jump to content

"Lagre kruttet" i Chargemaster 1500?


300kongen

Recommended Posts

Den bliver tømt hver gang og krudtet bliver hældt tilbage i den originale emballage. Så er man altid sikker på hvilken krudttype der er i Chargemasteren :mrgreen:

 

ELLER, man har en lapp som det står krutt-typen på, og slipper den oppi målet/kruttet. :wink:

 

Man bør nok tømme målet tilbake i boksen hvis det skal stå en stund. Det behøver ikke å fordampe, men det kan sikkert også oppta fuktighet, som kan forandre kruttets egenskaper i mindre grad.

Hos meg står nok kruttet noen dager nå og da, men lurt er det sikkert ikke........... 8)

Skyldes sikkert bare latskap..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

krutt bør ikke stå i kruttmål mellom lade-dagene av et par-tre grunner

 

1) krutt bør ikke stå i åpen boks(selv om det er lokk på kruttmålet blir det sikkert ikke like tett som orginalboksen) for det kan enten tørke eller oppta fuktighet. dette kan endre kruttets egenskaper. paang!

 

2) hvilket krutt var det igjen...var det N150 eller N160...hmmmm

jeg ser på meg selv som ladenerd, men jeg klarer ikke skille relativt like krutt som N150 og N160 krutt fra hverandre på bakgrunn av lukt og utseende.... jaja det var sikkert N160.... paaaang!

 

3) lappen du har satt i kruttmålet...... om hvilket krutt det var..... hva om lillebror har tatt den vekk.... eller om du har glemt å sette lapp og lillebror hjelper deg ved å sette lappen far brukte forrige gang(har jo sett at pappa setter lapp oppi kruttmålet, og fant pappas lapp fra sist gang og skulle jo bare hjelpe....) Paaaaang!

 

4) Lillebror ser pappa trenger hjelp til å fylle kruttmålet og finner en boks å etterfyller for pappa. han er flink. tar ut lappen det står N160 på, etterfyller med N140 boksen han fant under ladebenken, å setter pent lappen med N160 på tilbake. nå har han hjelpt pappa å er en flittig liten fyr. Paaaang!

 

jada, dette skjer sikkert ikke. å ungene har sikkert ikke tilgang til ladeutstyret. men det kan alikevel skje... eller jeg er bare paranoid.....

jada, som oftest går det jo bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...