Jump to content

Tomhylser i Sauer 200 str


David1203

Recommended Posts

Heisann!

 

Har oppdaget et lite problem som jeg håper å få løst...

 

 

jeg har en del engangskutte tomhylser som er fra Raufoss Sierra ammunisjon. Til DFS Bruk, så 6,5x55 såklart.

 

 

jeg prøvde i dag å legge en slik tomhylse inn i løpet på de 2 Sauer str’ene jeg har. Det ene våpenet har et originalt Sig Sauer løp der det står 6,5X55 Skan. Det Andre våpenet har et Blankt Schultz & Larsen løp fra Våpensmia der det står 6,5 Skan.

 

Tomhylsen går inn og jeg klarer å lukke sluttstykke helt i våpenet med Sauer løp. Dette går ikke i våpenet med Våpensmia løpet. Jeg får dyttet patronen helt inn, men sluttstykkearmen vil ikke gå ned.

uten hylse går begge våpenene helt fint å ta ladegrep. 

 

 

 

uten å si noe sikkert(er absolutt ingen ekspert på dette), så mistenker jeg at siden løpet fra Våpensmia er merket 6,5 Skan når ammunisjonen hylsene er fra heter 6,5x55. Dette er sikkert samme patron, men det er det eneste jeg kan tenke her...

 

 

bør jeg bruke annen ammunisjon i Våpenet med Løp Fra Våpensmia?

 

 

 

 

 

 

takk!
 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nei det trenger du ikke. Løpet fra våpensmia er nokk bare mer presist maskinert en det andre du har. Om du skyter en patron i et litt slarket romt kammer vil den ikke gå inn i et trangt kammer på et annet våpen. Men dette er ikke noe problem om du helpresser hylsene vil de fungere fint i begge.

Link to comment
Share on other sites

bardp skrev (1 minutt siden):

Nei det trenger du ikke. Løpet fra våpensmia er nokk bare mer presist maskinert en det andre du har. Om du skyter en patron i et litt slarket romt kammer vil den ikke gå inn i et trangt kammer på et annet våpen. Men dette er ikke noe problem om du helpresser hylsene vil de fungere fint i begge.

Hei, takk for svar🙂

 

ble redd for at det kanskje var kammerfeil i løpet til Våpensmia...

 

 

det du sier kan nok stemme. Våpenet med sauer løp er fra 1992/93. Det våpenet med Våpensmia løp kjøpte jeg helt nytt august 2021.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...