Jump to content

Har fått våpenkort men ikke svar på søknaden


Ikke velkommen

Recommended Posts

Jeg har overtatt en hagle og ei rifle av min bestefar. Vi fylte ut søknaden helt og sendte inn. Jeg innså i etter tid at det kanskje var lurt å få søknaden godkjent før min bestefar(selger) skriver på. Søknaden kom tilbake for 2-3 uker siden fordi det manglet legitimasjon fra begge foreldrene mine (jeg er under 18). Vi sendt da søknaden inn på nytt med leg og idag fikk jeg et brev med våpenkortene for de omsøke våpene. Jeg har pr nå ikke fått noe på e-post eller vanlig post at søknaden er godkjent eller ikke. 
jeg håper at posten er treg og at den kommer innen en uke. Men hva gjør jeg vis søknaden ikke kommer?

Link to comment
Share on other sites

1937M98 skrev (38 minutter siden):

Siden du har motatt våpenkort i ditt navn, så er alt i orden, fulgte den blå kopien av søknaden med våpenkortene? I så fall ta godt vare på de.

det kom et brev med kun våpenkortene i. jeg har snakket med bestefaren min og skal til helgen hente våpene og da forklare han hva han skal levere inn. han har sine våpenkort igjen. men han skal jo egnetlig ha den guledelen som bekreftelse på at våpene er "solgt" og jeg skal ha den blå

 

Link to comment
Share on other sites

Kan det være så enkelt som at du har fått våpenkortene direkte siden du overtar din Bestefars våpen? Mener det er gratis å overta våpen i rett nedadgående linje - i hvert fall hvis det er første våpenet du søker om. Og da er det strengt tatt ikke nødvendig å sende e-post om at du må betale for å få tilsendt innvilget våpensøknad... 

Men som andre har sagt - ta godt vare på den blå delen. Din Bestefar skal vel antagelig sende inn sine våpenkort sammen med den gule delen.

Link to comment
Share on other sites

Ridgecroft skrev (9 timer siden):

Kan det være så enkelt som at du har fått våpenkortene direkte siden du overtar din Bestefars våpen? Mener det er gratis å overta våpen i rett nedadgående linje - i hvert fall hvis det er første våpenet du søker om. Og da er det strengt tatt ikke nødvendig å sende e-post om at du må betale for å få tilsendt innvilget våpensøknad... 

Men som andre har sagt - ta godt vare på den blå delen. Din Bestefar skal vel antagelig sende inn sine våpenkort sammen med den gule delen.

Ja jeg skal selvfølgelig ta vare på den blå og jeg skal gi bestefaren min den gule vis de kommer tilbake

Link to comment
Share on other sites

Jeg overtok også 2 våpen fra min far for ca 1 1/2 år siden. Da kom også bare våpenkortene i posten uten "godkjent søknad". Til info var søknaden ferdig utfylt og signert av begge parter når den ble sendt inn. Så lenge det er "arv" (eller hva de kaller det når det følger arverekken) koster det ikke noe å overføre våpen. Min far fikk brev om at han måtte sende inn de 2 respektive våpenkortene hans. 

Link to comment
Share on other sites

Oryxhunter skrev (21 minutter siden):

Jeg overtok også 2 våpen fra min far for ca 1 1/2 år siden. Da kom også bare våpenkortene i posten uten "godkjent søknad". Til info var søknaden ferdig utfylt og signert av begge parter når den ble sendt inn. Så lenge det er "arv" (eller hva de kaller det når det følger arverekken) koster det ikke noe å overføre våpen. Min far fikk brev om at han måtte sende inn de 2 respektive våpenkortene hans. 

Men fikk du den blå og den gule delen av søknaden?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...