caveman Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Har fått 2 speedloock fjærer i posten, en kort å en lang. Har aldri demontert sluttstykke på rem 700, noen som har tips? Er det noe jeg spesielt bør passe på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiansen Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Det ligger en lignende tråd her: Hvordan tar jeg i fra hverandre sluttstykket på rem 700 http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=12077 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caveman Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 takker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiansen Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Du må gjerne dokumentere hvordan du bytter fjøra på nåla med bilder og legge de ut i denne tråden når du er ferdig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caveman Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Fått det fra hverandre, men hvordan tar jeg ut fjær??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiansen Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Si det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildot Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Komprimer fjær ved å trykke tennstift mot egnet overflate slik at opphaket kommer ut av boltmuffa, du vil da se en stift som går gjennom opphaket og tennstift, denne må ut. Pass på og ikke miste den lille pinnen Når alt skal sammen igjen kan det være litt vanskelig å få hullene i opphak og tennstift på linje sammtidig som man skal holde fjæra komprimert. Litt dårlig forklart, men du ser hvordan det henger sammen når du komprimerer fjæra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristiansen Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Bra! Ble ladegrepet tyngre? Satte/smurte du fjøra og nåla inn med noe før montering eller lot du det være tørt? Hva er anbefalt? Det er kanskje forskjell på hvilket klima man er i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildot Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Merket ikke noe tyngre ladegrep. Setter inn alle innvendige deler med tynn olje og tørker reint, fett på kam og klakker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caveman Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 har funnet ut at man må få ut splinten, men plages nå inni h..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildot Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Det er plundrete å sette det sammen igjen, skulle helst hatt tre hender. Pass på å unngå merker på bolmuffe o.l ved bruk av verktøy. Ett egnet borr eller lignende kan være til hjelp når du skal få hullene på linje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caveman Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 er splinten klinket? den rikker seg ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildot Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Ikke de jeg har vært borti, det har kun vært fjærkraften som holder den på plass. Mulig det er noen små grader inni der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caveman Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Tror jeg venter litt, har en kort og en lang jeg skal skifte fjær i. Må høre om det er noen i nærheten som har værktøy, ellers må jeg bestille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Olav Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Splinten kan sitte litt ja, en passende dor og en lett hammer gjør susen. Men det kan være skikkelig morsomt å få sammen igjen............ særlig med den stivere fjøra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Sorry, men dette minnet meg om rekrutt som kjedet seg en søndags formiddag, og pellet fra hverandre avtrekkeren til AG3'n (som han hadde eksplisitt forbud mot å demontere ). Det tok ham hele formiddagen (fra klokka 0730 til lunsj) før bitene igjen komm på plass. Hvem han var?, ja se det kan dere jo lure på. P.s Kan du ikke bruke en tvinge med plast kjefter (en slik med mategrep ala silikon pumpe) til å komprimere tennål og boltmuffe? Slik at du kan bruke to hender til hammer og dor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.