Jump to content

lydemper til 17hmr


knutmstien

Recommended Posts

heisann!

sitter og funderer på hvordan demper man skal velge for og få en sako quad 17 hmr til og bli mest mulig stille for nabolaget:D

noen som har efaring med demping av denne cal?

og hvor mye kan jeg redusere smellet :?:

 

fant ikke så mye på forumet(mulig oversett noe men)

takker for alt av svar

Link to comment
Share on other sites

Seriøst svar, har 17hmr.

Min oppfattning er at der ikke finnes noen standard 22demper som er god nok til 17hmr og tilsvarende. De er nesten uten unntak beregnet på sub amo, og fungerer da selvfølgligt strålende med slik amo.

 

Selv bruker jeg A-Tec sin gamle standard demper (160g), En Identisk men laget i stål Hansen demper (280-300g om jeg husker rett, og som nok er malen for den gamle A-Tec demperen, da de er nesten identisk i alt, demping innkludert, men med unntak av vekt).

Samt den nye A-Tec cmm6 Rimfire moduldemperen (som veier noen få gram mindre enn standard demperen, og er noen få mm kortere, og som demper nesten helt likt, om enn med en litt annen tone enn de andre jeg har nevnt).

 

Jeg har montert på 2 ekstra moduler på min A-Tec CMM6 Rimfire (altså 8 moduler totalt ca 180g tung), og da først begynte jeg virklig å merke forskjell på 17hmr. Kulesmellet er fortsatt helt forferdligt, og da spesielt om en skyter langsmed reflekterende flater, med munningsmellen er helt grei (anbefales også ett par ekstra moduler om en skal skyte stinger i 22lr).

 

Mine våpen er CZ452 i 22lr (50cm løp) og 17hmr (org lengde 51cm?).

 

Ellers kan man nevne Ase Utra sin demper, den virker bra på pistol (ikke personlig erfaring, men alle som har prøvd er enige så...), noe som indikerer at den vil passe godt til 17hmr. Bakdelen er vekten, med sine 280g. Er den tung, og påvirker klart våpenet mer enn en på 180g-200g.

 

Så skal jeg anbefale noe til 17hmr/22wmr, så blir resultatet A-Tec CMM 6 Rimfire (med minst 8 moduler), eller at en bruker en Ase Utra Rimfire (den eneste jeg vet er virklig god på pistol, noe som teller mye for meg).

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...