Jump to content

Canik Rival


Wallaby

Recommended Posts

Hei,

Etter å ha skutt dfs  en del år(20-25) har jeg funnet ut at jeg ønsker å prøve ut pistolskyting. Aktivitetskravet er innfridd med god margin og ventetiden er endelig over, så det er på tide å handle. 
 

Med tiden må jeg si at det er dynamisk som virker som den mest interessante konkurranseformen, og gjerne production optics. 
pr nå blir det felt og bane. 
 

Så til spørsmålet. 
Er det noen som har erfaring med ovennevnt pistol, hvordan er presisjon?  Da det fjærdrevet tennstempel og ikke hammer, hvordan oppleves avtrekket? 
 

Jeg vet den er relativt ny på markedet, men noen har kanskje erfaringer? 
 

Ser den får overveiende positiv omtale i amerikanske media / YouTube? 
Den er i tillegg klargjort for montasje av rødpunkt, noe jeg i mitt hode har fått for meg er bedre enn montasjeplate i svalehalesporet? 



Estetisk så må jeg si en 1911/2011 tiltaler meg mer, men det er et annet tema. 
 

Link to comment
Share on other sites

Uten å kunne si noe om akkurat den, men generelt, så kan det jo nevnes at striker-fire ofte har et annerledes (og i mine øyne ikke like godt) avtrekk i forhold til tradisjonelle hammeravfyrte våpen.

 

Og at polymer rammer er lettere enn stålrammer, som gjør at rekylen ofte oppfattes hardere enn den ville gjort med tyngre ramme.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Presisjonen er upåklagelig. Avtrekket er meget godt. Ikke helt det samme som Q5 match, som jeg synes kanskje har det beste strikerfire avtrekket (av de jeg har prøvd..) Caniken er i alle fall ikke veldig langt unna. HAr den ikke selv, men har skutt en del med en kompis sin. God pistol, mener nå jeg, selv om jeg aldri helt har likt plast pistuser, like godt som skikkelige pistuser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...