Jump to content

Påsetting av løpsvekt underveis i konkurrane


orlogs

Recommended Posts

God kveld.

Jeg skyter konkurranse med en eldre Walther GSP. Under hurtigskyting synes jeg den blir litt vel "livlig" og setter derfor på en 65 g løpsvekt. Under presisjon og duell blir den litt vel fremtung med vekt og jeg skyter da best uten løpsvekt. I dag hadde vi en livlig diskusjon under kaffepausen på pistolbanen: er det tillatt ut fra reglementet å sette på løpsvekt underveis i konkurransen, eller må pistolen være uforamdret hele konkurransen - og er påsetting av løpsvekt egentlig en "ombygging" ? Det ble ingen konklusjon og reglementet sier heller ikke noe om dette - så vidt vi kunne finne ut. Hva mener dere om denne problemstillingen ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si at det ikke er tillatt pga 8.12 D - Målekasse: Våpenet måles med alt tilbehør på plass. Og etter utstyrskontroll, skal det ikke endres noe på våpenet.

 

Dessuten, er jeg skeptisk til at skyttere skal skru for mye på våpenet (bortsett fra å stille siktene) da de like godt kan skru ned avtrekksvekten og lignende for alt man vet, for deretter å skru det opp igjen etter skytingen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...