Jump to content

ASV til eldre Zeiss kikkertsikte


Pistol Pete

Recommended Posts

Zeiss Norge gir kjempebra service, de har ettermontert "asv" på to av mine sikter. Raskt og til rimelig pris.

 

Men man får ikke "ASV+" på de eldre siktene. Man får montert enkle tårn.

Du må selv lage tabell for antall klikk. Det er altså ikke ASV+ der en skrur til avstanden som står på tårnet.

 

Det vet du kanskje fra før, uansett får du nok god info på mail av Zeiss.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

BaconErGodtNamNamNAm skrev (1 time siden):

Zeiss Norge gir kjempebra service, de har ettermontert "asv" på to av mine sikter. Raskt og til rimelig pris.

 

Men man får ikke "ASV+" på de eldre siktene. Man får montert enkle tårn.

Du må selv lage tabell for antall klikk. Det er altså ikke ASV+ der en skrur til avstanden som står på tårnet.

 

Det vet du kanskje fra før, uansett får du nok god info på mail av Zeiss.

 

 

 

 

Hei og takk for svar! Kjenner veldig lite til dette, og er takknemlig for svar! Kan du si noe om hva du betalte? Betalte du direkte til dem, eller gjennom en forhandler? Har sendt dem en Mail, men du har kanskje en direkte mailadresse? 

Link to comment
Share on other sites

Pistol Pete skrev (4 timer siden):

Hei og takk for svar! Kjenner veldig lite til dette, og er takknemlig for svar! Kan du si noe om hva du betalte? Betalte du direkte til dem, eller gjennom en forhandler? Har sendt dem en Mail, men du har kanskje en direkte mailadresse? 

Send epost til richard.sjem@zeiss.com. Han kan svare på en del spørsmål, og han svarer raskt (i hvert fall har jeg fått svart raskt).

 

Jeg betalte ca 3 600,- for ASV+ til Varipointen min (fra 2009). Den ble sendt til Tyskland for service og fiks av lys. Mulig det gjorde det dyrere. Totalen ble på 5 200,-. Om det var verdt det...? Tja... Men siktet ser i det minste ut som fabrikknytt. Det skulle ta 6 - 8 uker, men det tok mye kortere tid enn det.

 

 

Ser at Skitt Fiske tar samme pris for ASV+. Kanskje det er billigere med andre ASV-typer? 1 600,- hørtes veldig billig ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...