Jump to content

Daniel Defense Bolt ?


Nomad88

Recommended Posts

Nomad88 skrev (2 timer siden):

Noen med erfaring fra DD bolt rifler ?


Hei.. jeg har prøvd noen skudd med denne.. i utgangspunktet likte jeg konseptet på papiret.. men i "real life" minnet den om en budsjett rifle.. raklete bolt/lås.. ikke i nærheten til boltgangen til en tikka.. 

Skal du ha en kasse som er "bedre" enn Tikka så Gå for Defiance eller Terminus låskasse.. ellers er Tikka "god nok" ..

Link to comment
Share on other sites

Nomad88 skrev (25 minutter siden):

Blaser R8 en gang og DET var skikkelige greier.


Nå er Blaser R8 en "rettrekker" og en helt annen type følelse enn med bolt.. noen liker det og andre liker ikke.. (Jeg liker det..og har 6stk Blaser) 

 

Nå finnes det kasser som nesten har "suge tilpassing" mellom kasse og bolt.. (mange typiske BR kasser er slik) men det skal ikke mange sandkorn..eine/gran nåler før de stopper opp..

 

AI og min egen SAKO M10 kasse har vel de beste boltføringene jeg vet om på kasser som er ment til å tåle det meste..

Edited by Sunnmøring
Link to comment
Share on other sites

Sunnmøring skrev (22 minutter siden):


Nå er Blaser R8 en "rettrekker" og en helt annen type følelse enn med bolt.. noen liker det og andre liker ikke.. (Jeg liker det..og har 6stk Blaser) 

 

Nå finnes det kasser som nesten har "suge tilpassing" mellom kasse og bolt.. (mange typiske BR kasser er slik) men det skal ikke mange sandkorn..eine/gran nåler før de stopper opp..

 

AI og min egen SAKO M10 kasse har vel de beste boltføringene jeg vet om på kasser som er ment til å tåle det meste..

 

Av ren nysgjerrighet, om du innehar Sako TRG M10 og AI, 

hvilke av de to er du mest fornøyd med helthetlig? tenker da på at begge har løpsbyttesystem, boltgange, funksjonalitet ergonomi etc ?

Link to comment
Share on other sites

fredriko skrev (32 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet, om du innehar Sako TRG M10 og AI, 

hvilke av de to er du mest fornøyd med helthetlig?


Jeg eier ikke AI nå.. har hatt en AI AW for en del år siden.. jeg har skutt mye med både AI AT og AI AXMC..  (jeg er forøvrig på utkikk etter en AI AT i 260rem) men jeg endte opp med M10..  og det gjorde jeg fordi jeg likte M10 best.. når det kommer til løps bytte systemet så er det fordeler med begge to.. fordelen med AI er at en hvilke som helst børsemaker kan lage nye løp.. fordelen med M10 sitt løps bytte system er at det er null treffpunkt forandring.. men om en skal få en børsemaker til å lage løp til den så trenger en et utskutt original løp så en kan bruke løpsblokken som skal inni kassen som muffe.. men det fungerer fint..en må bare skyte ut et løp først.. jeg ser egentlig ikke noe ulemper med noen av plattformene om bruken er i henhold til tenkt bruk..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...