Jump to content

Bergara b14 vs Tikka t3x


StÄle R

Recommended Posts

Noen som har noen erfaringer med begge disse? Aldri skutt med noen av deđŸ€”Â Fordeler og ulemper med de? Skal kjĂžpe ett vĂ„pen i 308 (kaliber er bestemt). Vil ha ett vĂ„pen som skyter godt uten masse pĂ„kost. BruksomrĂ„de er posteringsjakt og banebruk. OgsĂ„ lyst til Ă„ prĂžve meg pĂ„ litt lengere hold ,300m og opp til 6-700 (er det jeg har tilgang til ennĂ„) Sikte har jeg. Ser og for meg en tofot pĂ„ denne.

Link to comment
Share on other sites

 

Bergara er en remington klone.. 90 grader bolt lÞft.. Tikka T3 har 70 grader bolt lÞft..begge har 2 lÄseklakker.. begge har kaldhamret lÞp.. Tikka er er kjent for Ä vÊre noe av det beste som er rett ut av esken..med tanke pÄ "kost/nytte" og presisjon.. for min del sÄ er det "Ä gÄ bakvendt inn i framtiden "Ä velge en rifle med 90 grader bolt lÞft.. sÄ jeg hadde/har valgt Tikka..
 

ForĂžvrig er det mye "morro" en kan gjĂžre med begge plattformene
  Her er min "opphora" Tikka T3.. eller det er bare lĂ„skassen som er igjen.. T3 med sphur skinne..Manners komposit stokk med chassis.. og Hardy karbon pipe..

36795DF4-141D-4D8B-89FB-D89D7434E61C.jpeg.bddb4f2758f6f962247b8a27fab765ee.jpeg

7ABCAAB8-4F71-4378-B23E-9217B2CEF1C2.jpeg.6c41c9cc8ceb5adc8073615bbd7a45c4.jpeg

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg har bÄde Bergara og Tikka, T3X wildboar i 308 og HMR Pro i 6.5CM. Blir ikke helt det samme som B14, men ikke helt ulikt.

 

Kort fortalt sÄ er jeg utrolig fornÞyd med begge, foretrekker Tikkaen til jakt og Bergaraen til baneskyting. 

Begge er presise, godt avtrekk, Tikkaen har en god nok stokk, Bergara sin er bedre, men ogsÄ endel tyngre. Dette med 70 eller 90 graders hevarm tror jeg ikke du blir Ä tenke pÄ. 

 

Vet ikke helt hva jeg ville valgt om jeg mÄtte velge en av de. Tror du blir fornÞyd uansett hvilken av de to du velger.

Link to comment
Share on other sites

StÄle R skrev (4 minutter siden):

Kikka litt pÄ Wild boar og ctr,synes magasinet virket noe skranglete. Hatt problemer med lÞst magasin eller mating pÄ din?

 

NÄ mÄtte jeg fram Ä sjekke, og ja det er litt 'slakke' hos meg og, men aldri hatt noe tull

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...