Jump to content

Skogsfuglterreng - leie


Münsterjeger

Recommended Posts

Du må nok utdype dine ønsker litt mer. Er du ute etter ekslusiv leie- eller kun et terreng hvor du får kjøpt årskort? Er hytte i terrenget ønskelig i tillegg til jakta osv....

 

Når vi leide terreng betalte vi 1 kr pr mål i året. Dette var et brukbart terreng i Buskerud- og hytte var tilgjengelig under under jaktsesongen.

Link to comment
Share on other sites

Terreng i Lardal hos Treschow ligger på 3000-3500 kr. for sesong.

 

Terreng i Tinn med bomveier, flere koier, småvilt (skogsfugl, hare og rype), hjort, rådyr og rein 5000 kr pr. andel.

 

Tinn terrenget inngår i kategorien: don't call me, I call you. Treschow har egen viltforvalter som tar imot henvendelser.

 

For at Tinn-terrenget skulle måtte ringe meg, må han vite om meg... Er det sjangs for at jeg kanskje kunne gitt lyd fra meg, så han vet jeg finnes? Send en PM om det er muligheter da.

Hvordan er bestanden av fugl hos Treschow?

 

Jeg fikk i fjord tilbud om et terreng i Trysil.. Grunneier skulle ha 24000. Da var det intill 5 skyttere og koie med i prisen. Synes likevell dette var dyrt, og liker bedre tanken på å ligge i telt..

 

Finnskogen høres jo også bra ut... Fin topo der hvertfall. Hvor kan jeg kjøpe et slikt kort?

 

Mine ønsker: Jeg kan vel spandere på meg selv ekslusiv jakt. Det var også dette som var tilbudet fra Trysil. Hytte er ikke et must, men fant i fjord ut at det var av kategorien kjekt og ha....

Link to comment
Share on other sites

Tinn terrenget er nok et nåløye å komme inn i. Jeg vil råde deg til å være aktiv i det organiserte jakthundmiljøet og bygge nettverk. Følg med i annonser i Aftenposten og Dagens Næringsliv. Ring på annonsene å slå av en prat, sleng deg i bilen å ta en titt på terrengene. Vær på offensiven.

 

Den delen av Treschow som jeg kjenner til har hatt sin beste sesong siden begynnelsen av 80-tallet. Meget bra med andre ord.

 

Jeg vet om et terreng i Fyrresdal som var annonsert i sommer. Alltid stabilt bra med fugl, fiskemuligher, hytte med meget høy standard. 2 børser - 25 000 kr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...