Jump to content

For godt til å være sant?


Håvardt94

Recommended Posts

Ser reviews på youtube, og i magasiner, og det varierer.

 

Noen kuledesign/vekter går 0.25 moa.

Noen sprer som en hagle. Som skyter slugs. Fra et riflet løp...

Altså. 

...

Da magasinet Jeger testet Sabatti Saphire, systemriflen med MRR-løp, så samlet den 5 centimeter med flere typer fabrikkammunisjon, men gikk godt med andre.

 

https://www.jeger.no/jaktvaapen/rifle/test-av-sabatti-saphire-thumbhole-systemrifle

 

Ikke engang BAR-en min sper 5 centimeter med middels fabrikkammunisjon.

 

Men, testløpene varer over 15 000 skudd med 6.5 creedmoor -- uten å enda være utskutt -- i følge Sabatti sine folk.

 

Og det jeg har sett, så går ammunisjon som er laget for formålet, og kobberkuler, som kuler.

Mens mange blykuler flyr som kråker.

 

Følger nøye med på utviklingen.

De ser ut til å ha dempet markedsføringen av MRR til jakt, da de har startet en serie med systemrifler,  'Rover', med riflede løp, mens jeg antar at Saphire-serien, med MRR, fremdeles lever.

 

Min største bekymring med Sabatti sin MRR er riflene i seg selv, gjennom mangel på støtte fra delprodusenter.

 

Jeg vil ha mulighet for alternative stokker/chassis, magasinbrønner, og for mange modeller, alternativer til deres fabrikkmagasiner.

Mange av riflene deres bruker AICS-magasiner, så hovedproblemet er stokker/chassis.

 

 

---

 

Kort oppsummert:

 

+Ekstrem presisjon med kuler og krutt som passer løpene

+Intet mindre enn utrolig levetid på løpene

+Løpene blir ikke varme like lett

 

=AICS-magasiner på mange modeler

 

-Sabatti har ikke stor støtte på aftermarket-deler

-Bruker eget design på stokk og magasinbrønn, når de er uten after-market støtte

Edited by Red FR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...