Jump to content

Produksjonsfeil? GRS Bifrost


olemk

Recommended Posts

Hei, har i romjula mottatt en Bifrost til min rem. 700SA. Som nevnt i egen tråd om grs bifrost er også denne ekstremt trang, særlig ved fremre skjefteskrue. Sendte mail til leverandør og hørte om dette var en reklamasjonssak eller om det var noe jeg gjorde feil. Fikk bekreftet at det var kjent at den var trang og at det var meningen å klemme kassa nedi til den møtte skjefteskruen.

 

Med makt klarer jeg så vidt å få entret skjefteskruen fremme. Men da er spennet såppas hardt at jeg er redd jeg kan skjære de få gjengene som så vidt er entret om jeg drar til skruen noe hardere. Det er ikke mye jeg kan om bedding i fra før, men med det lille jeg har i bakhodet så må jo dette være rake motsetningen av en god bedding? føles nesten som det oppstår mer spenning i låsekassa i denne stokken enn om jeg skrudde den fast med patentbånd i en 2x4"

Muligheten jeg kan se for meg er å fjerne materiale i stokken for så å bedde den med noen form for beddemasse. Hva er det folk med Bifrost og lignende trøbbel har funnet på? 

 

Og jo! En sak til, når jeg hadde boltene entret og låsekassa lå "sentrert" i stokken, ligger ikke løpet midt i forskjeftet. Føler dette bare er enda et tegn på å få stokken sendt tilbake med en gang, men kan jo fort ende opp en en som er likedan, eller kanskje enda verre? Bør jeg egentlig forvente slike tilpasninger av en stokk som i utgangspunktet skulle være bare til å montere. Eller er det riktig å forlange en stokk som i beskrivelsen sier "ikke behov for bedding"  Legger ved et bilde av denne "skjevheten" i forskjeftet.

IMG_20220102_164750.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hadde laga eit langt svar, men så hengte nettlesaren seg..

Kortversjon; eg har hatt tilsvarande problem med ein GRS Bifrost for M98. Måtte få utført søylebedding for å få kasse og underbeslag til å ligga nokolunde i stokken. Enda opp med eit betydeleg dyrare resultat enn forventa. Men eg hadde ikkje noko valg siden eg ikkje oppdaga problemet før eg hadde fresa bort ein heil del gods i kanalen for hevearmen. Det var så gale at underbeslaget kneip fast avtrekkjaren når skruene vart trekt til..

i ditt tilfelle ville eg ha returnert heile stasen, dette produktet held ikkje det som marknadsføringa lovar!

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...