Jump to content

Mdt ess vs vision chassi


Kniv

Recommended Posts

Skulle jeg kun drive med baneskyting så hadde jeg tatt vision, men når jeg ser på utformingen blir jeg litt betenkt. Mange skriver på amerikanske forum at mdt acc var et helvete å jakte med og at ess var mye bedre. Dette spesielt med tanke på at forskjefte er noe mer "håndterlig" om man skal bære rifla i etapper eller skyte stående. I denne forbindelse lurer jeg litt på hva dere mener om disse 2.

Er det noen som bruker ess chassi på jakt? er det noen som har prøvd vision chassi på jakt?

jeg jakter naturligvis ikke i hjortelia med slike rifler, men store åpne sletter/ myer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt ESS-chassis og kunne godt tenke meg å anskaffe et nytt.

Da kommer jeg til å bestille med rent karbonforskjefte for ikke å få "frostskader" om vinteren i venstrehånda (høyreskytter).

Plassering av "tommel opp"-spor på pistolgrepet er også meget bra på ESS.

 

Vision har jeg ingen erfaring med.

Link to comment
Share on other sites

On 11/9/2021 at 8:32 AM, Bly said:

Hvorfor ikke gå for MDT HNT26 Chassis?

https://mdttac.ca/hnt26-chassis-system/

Da får du; få skarpe kanter, "lav vekt" og noe som kan holdes i på en kald dag uten at du trenger å fryse fast kroppsdeler. Jeg skyr aluminium som pesten på vinteren.

Tanken har falt meg, men fryker kluss med mating av 6,5 x 55 i 3.850 magasin. 3,715 er det anbefalte... HNT har kunn long action tilpasset 3.850

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...