Jump to content

Problemer med Baikal LJ 35 med Walter "innblanding"


Svanes

Recommended Posts

Hei. Jeg er temmelig ny på dette forumet, og det kan hende at dette temaet er tatt opp før (lite trolig), men.. (Regner med å få ett vink om det er tatt opp før)

 

Jeg er en temmelig aktiv pistolskytter som har holdt på ett par år nå.

For ca. 2 år siden kjøpte jeg en Baikal LJ35 da wingevåpen hadde et supertilbud på disse. Dette var Baikal pistoler som hadde vært innom Walter for en "overhaling".

 

http://wingevapen.no/index.php?id=3784

 

Pistolen jeg har er ikke skutt mer enn noen tusen skudd, og er jevnlig pusset (demontert en gang i året).

 

PROBLEM: Flere ganger har pistolen foretatt såkalt "dobbeltskudd". Den har skutt to skudd når jeg bare har trekket en gang i avtrekkeren. Den har og ved en annledning satt ett skudd i gulvet (skuddet gikk av da jeg dro/slapp sleiden.)

 

Jeg liker pistolen veldig godt, og den er kapabel til å skyte bedre enn meg, så vil helst ikke kvitte meg med den.

Men kan ikke ha en "usikker" pistol.

 

Noen som har noen tips/formening om hva som kan være galt, eller er et besøk hos børsemaker det eneste riktige?

Link to comment
Share on other sites

:) Tipper en tur innom Winge eller en børsemaker fikser problemet ditt, hvis du da ikke gjør det selv?

Dette er vel bare en justering av avtrekk tror jeg? (På min gamle walther gsp kunne jeg iallefall ved 'uhell' justere avtrekket så pistolen fyrte av hele magasinet... Prrrt!)

Link to comment
Share on other sites

Hei,du har det samme problemet som jeg hadde med min nye Benelli MP 95. Dobbel skudd, skudd som går av

når jeg slipper sluttstykket frem, samt stadige klikk.

Jeg tok kontakt med importør, de kunne fortelle at det er en del "ukurant" ammo på markedet som kan gi feilfunksjoneringer i matchpistoler pga

trange/snevre toleranser.Ammoen jeg brukte var Federal Champion,denne fikk jeg byttet inn i CCI Standard, alle problemene forsvant umiddelbart, har skutt ca 1500 skudd etter dette uten en eneste feilfunksjonering.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...