Jump to content

Miksede drinker


Thor

Recommended Posts

Jeg går ut i fra at de fleste av oss (i likhet med meg selv) er så mye John Wayne at vi helst drikker brunt brennevin uten blanding av noe slag. Mine favoritter er stort sett Whiskey med en dash temperert vann om nødvendig eller en god Tequila Anejo uten salt eller lime eller slikt dritt.

 

Uansett, jeg liker å mikse drinker og av og til sitter en Martini som den skal. Denne tråden er for å gi folk en sjanse til å tipse andre om enten klassiske drinker som smaker knall, evt. egenkomponerte (som er av større interesse).

 

Vi starter med en gammel klassiker FD Roosevelt hadde sansen for modifisert til vodkaversjonen:

(Man får unnskylde mine banana-units)

 

2 fl. oz. Vodka (50% Smirnoff eller Absolutt er knall) puttes i shaker med knust is. Hiv oppi en dash olivenlake og ryst.

Server i martiniglass med en tannpirker eller proff olivenspidd med 2-3 oliven på. Fortrinnsvis med kjerne fjernet.

Drikkes med forsiktighet.

 

Deretter går vi til en damedrink som man bør benytte med ekstrem forsiktighet, karamellisert eple martini, min versjon:

 

Tøm følgende i en shaker med knust is:

2 deler 50% vodka av god kvalitet, 40% om det kniper ... Absolutt eller Finnlandia funker bra.

2 deler kald eplejuice

1 del Apple Pucker (Sur eplesprit)

1 del Butterscotch snapps (karamellsprit)

1 del Midori (japansk melonsprit)

 

Ryst.

 

Serveres i martiniglass med et par Maraschino kirsebær på tannstikker e.l.

 

Neste!

Link to comment
Share on other sites

Brasils nasjonaldrink og min favoritt:Caipirinhahttp://uk.youtube.com/watch?v=hNjYzMm8kWQ

 

Caipirinha er god, men personlig foretrekker jeg Capirinhas cubanske kusine Mojito

http://uk.youtube.com/watch?v=aIQIPlavDLA&feature=related

 

Jeg har i det siste brukt en noe modifisert oppskrift, og bytta ut den hvite rumen med mørk rum, som f.eks Captain Morgan.

Mojitoen skal jo tradisjonelt lages med hvit rum, men jeg syns det blir en fin, og mer smakfull variasjon å bruke den mørke rumen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...