Jump to content

Winchester Model 70, 375 Holland & Holland


ToreE

Recommended Posts

I mai/juni kjøpte jeg en brukt Winchester i 375 H&H. 

Jeg har god erfaring med kalibret fra før, etter å ha skutt flere hundre skudd med en Sako IV opp igjennom årene. Og jeg skal ikke skyve det under en stol at jeg var litt skeptisk å gå over til et nytt våpen med syntetisk stokk.

Etter å ha fått det og testet et par skudd, så fikk jeg gjort noen modifikasjoner på det. Bl.a justert og endret avtrekket ned til ca 1,2 kg. Noe som gjorde underverker. 

Våpenet var egentlig ikke tenkt brukt på jakt i år, da jeg tenkte jeg trengte mer tid til å bli kjent med det. Men etter å ha skutt rundt 60 skudd med det så måtte jeg bare prøve å ta jaktprøve med dette også. 

Jeg kan ikke benytte dette våpenet i liggende stilling, da det sklir av skulderen når skuddet går. Så her måtte jeg sitte, noe som er mer naturlig i en jaktsituasjon. (sakoen satt dønn på plass) 

Men resultatet er etter min mening langt bedre enn det jeg forventet. Bildene under er sittende. Det er stor forskjell på skyting mot DFS skive og rein, men det skyldes at jeg hadde ikke tenkt å ta oppskytinga med dette og var nok mer nervøs. 

 

MEN så det som egentlig burde vært først. Jeg er ikke fornøyd med stokken. Kan man skifte til GRS eller KKC?

 

 

DFS.jpg

rein.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...