Jump to content

Noen som har erfaring med fiber forladninger?


Remington 1100

Recommended Posts

Du må bestemme deg for en ladning og kjøpe komponenter deretter. 

Om du skal bruke nitrocard eller ikke står i data. Jeg har en hjemmemekka ladning der jeg bruker et nitrocard både under og over fibern for å få gasstetting og skåne fibern litt. Det ble bedre skuddbilder av det. 

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jeg prøvde å bruke kun fiber men den gikk i oppløsning og skuddbildet var elendig. Det sotet også hele veien.. 

Det jeg endte opp med var et tykt nitrocard under fibern for å tette skikkelig og et tynt over for å skåne den for haglene. Avsluttet med vanlig stjernebrett. Fikk veldig gode skuddbilder i min hagle med tula-choke. 

Kjøpte det jeg trengte fra Track Of The Wolf. Egentlig for bruk med svartkrutt men fant ut at jeg ville prøve røyksvakt også. Den ladningen har jeg brukt i mange år og skutt mye fugl med. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Ja, noe trykkskutt selv. Resten fra gammelt.

Trykket går etter alle solemerker ned når man bytter fra plastwad til fiber så det går å ta vanlige data og erstatte med fiber så lenge du har en grei forståelse av hva som er rett høyde på alt oppi hylsa.

Selv har jeg forberedt meg på å miste tilgangen på ferdig fiber og har kjøpt hullpipe for å stanse ut selv

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lader også litt med fiber. Liker det godt. Men det er forskjell på hvordan forskjellige våpen ''liker'' filt forladningene. Har selv en s/s (eldre sauer) med svært trange løp (tror de er 18,2mm i boringen), som liker fiberforladninger godt. Nyere hagler med større diameter, og såkalte ''over-bore'' ser ikke ut til å like fiber i det hele tatt. Elendige hastigheter i dem, med mindre det benyttes couvette. 

I mine hagler ser det ut som (lik italienske data oppgir) at man må opp 0,1 gram på kruttet (sånn ca) når man bruker filt i stedet for plast forladning. 

Har bare brukt filt til bly foreløpig, men skal i nærmeste fremtid bestille opp vismut for testing, også med fiber. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...