Jump to content

Ørepropper: Jeger’n eller Starkey?


chmeland

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe hørepropper og valget står mellom disse to. Begge selges i nærheten av Trondheim så det er greit å få service, tatt avstøpninger osv.  Omtrent samme pris. 

Er det noen som har en kvalifisert mening om hvilke jeg bør velge? De skal brukes med teleslynge mesteparten av tiden, på post. Jeg har lest om problem med sus når det er stille, og det er ikke spesielt ønskelig….

 

 

Noen med erfaring?

 

mvh Chr 

Link to comment
Share on other sites

Står en del i trådene linket til nedenfor (jeg har oppsummert mine erfaringer i den første). Den viktigste forskjellen mellom dagens modeller er at Jeger'n kan programmeres for ditt (eventuelle) hørselstap, det kan ikke Starkey. Jeg opplevde mer sus med mine eldre Jeger'n enn med mine utgamle Starkey (fra den gang de var programmerbare), om dette har endret seg med senere modeller vet jeg ikke. Begge de nevnte proppene har ganske fiklete volumkontroll.

 

 

 

 

Edited by Sølvrev
Rettet lenke
Link to comment
Share on other sites

Takk for kjapt svar, Sølvrev. Jeg har lest det som er om emnet her inne, og har merket meg at du er en ressurs :-) synes likevel ikke jeg klarer å se noen klar anbefaling. Programmering er et poeng, da jeg har nedsatt hørsel, men vet ikke hvor mye det har å si i praksis. De vil bli svært lite brukt til å høre lyder utenfra, hovedjobben er å sperre skadelig lyd samt la meg høre radioen.

 

mvh Chr

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke gi noen klar anbefaling siden jeg ikke har prøvd de siste modellene. Men programmering er et godt poeng, da jeg synes det er viktig å høre lyder utenfra (f. eks. kvistknekk, vingesus, etc.) under jakt. Jeg har også merket meg at det er litt individuelt om man plages av apparatenes egenstøy i form av sus. Flere av mine jaktkompiser syntes det ble slitsomt i lengden, så også jeg. Derfor investerte jeg i digitale CENS som er helt uten sus. Om du heller vil gå for disse, så vær klar over at avstøpningen kan du ta hos nærmeste audiograf. 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, chmeland said:

Jeg skal kjøpe hørepropper og valget står mellom disse to. Begge selges i nærheten av Trondheim så det er greit å få service, tatt avstøpninger osv.  Omtrent samme pris. 

Er det noen som har en kvalifisert mening om hvilke jeg bør velge? De skal brukes med teleslynge mesteparten av tiden, på post. Jeg har lest om problem med sus når det er stille, og det er ikke spesielt ønskelig….

 

 

Noen med erfaring?

 

mvh Chr 

Jeg har noen helt tette propper som jeg kjøpte fra Starkey i Stavanger, de har funket veldig bra for meg iallefall (skyter mest pistol innendørs med øreklokker utpå)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...