Jump to content

22-250 Howa 1500


CLAHIL

Recommended Posts

Har anskaffet en Howa 1500 i 22-250.

Kjøpte FUSION 55grs, og de var ubrukelig i denne riflen. Riflen har stigning 1/12.

Noen som har funnet ammo som passer til denne riflen?

Og evt noen som har funnet ladedata som fungerer?

Link to comment
Share on other sites

Har fått mang forskjellige tips, og man skal kunne skyte med kulevekter helt opp til 63 grs. Og det sies at problemene starter når kulene blir for lange. Har bestilt litt av hvert nå, for å teste. Jeg vil oppdatere tråden, når jeg får resultater fra dette.

Jeg kommer videre til å teste forskjellige alternativ, kuler og kruttmengder, for å finne det som passer denne riflen best med tanke på fine samlinger (3 kuler på en lapp ved 100m)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei!

Har nå fått prøvd Hornady V-max 53 grs, men denne var ubrukelig i Howa 1500 (1-14 strigning).

Hornady A-max 52 grs var derimot veldig bra. Her fikk jeg samlinger ned i 8mm på 100m med Vihta Vuori N150 - 31,1 grs (lengde 62,6mm).

Berger Varmint 55 grs var også veldig bra, med samlinger ned mot 11 mm /100m og VV N150 31,1grs (lengde kule 59mm).

 

Link to comment
Share on other sites

Har fundert litt på dette kaliberet jeg også. 

Ikke for å få mye mer hastighet enn 223, men for å kompensere for kort pipe. 

 

53gr vmax har jeg veldig god erfaring med, men da i 223 med 1:8 stigning. 

@CLAHIL synes du det ser ut som kula ikke stabiliseres eller ligner det mer på at pipe/kule bare er dårlig match? 

 

Ved pipebytte ser jeg for meg 1:7 eller 6,5 for å ha muligheten til å lempe avgårde de tyngste kulene. Med 88gr ELD-M i grei fart bør den klare å henge med et stykke ut, selv om det blåser litt. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...