Jump to content

Godkjent søknad på Rifle


JLmorten

Recommended Posts

Sendte inn en Søknad på rifle.

Skrev ikke noe oppe i kaliber felt på toppen av søknad, men kaliber valg fra .223 til 7mm i kommentar felt midt på siden.

Har gjort dette før også, men da har jeg fylt ut dette på lokalt Lensmanns kontor og person som godkjente var med å fylte ut skjema .

Nå skal alle skjema sendes inn. så ikke den muligheten lengre.

Trur  derimot jeg har skrevet et kaliber i Kaliber felt på toppen av søknad før, og alternative kaliber i kommentar felt. Men husker ikke helt.

 

Det som jeg lurer litt på nå.

Har fått søknaden godkjent og i retur. Og det har blitt skrevet inn .223 i toppen på søknad i kaliber felt av dem som har godkjent. Det står forsatt kaliber .223 til 7mm i kommentar felt.

Klarer ikke og se om søknaden er låst til .223 eller om jeg kan gå til forhandler og handle meg et 6mm eller 6,5mm kaliber??

 

Håper jo de har skrevet inn .223 i feltet på toppen bare for at det ikke kan stå tomt. 

Har prøvd og sende mail til dam, men ikke noe respons. ENDA...

Link to comment
Share on other sites

Jaktvåpen? Jeg ville bare ha funnet rifla jeg ville kjøpe og så stryke ut 223 og føre opp det riktige kaliberet. Så lenge du fører opp et lovlig kaliber er det uten betydning (med mindre du går ut over jaktvåpengarderoben, da skulle du faktisk ha ført opp kaliber på forhånd for at de skulle kunne vurdere behov).

 

Edited by Tordenkjeppen
Link to comment
Share on other sites

On 5/8/2021 at 3:16 PM, Tordenkjeppen said:

Jaktvåpen? Jeg ville bare ha funnet rifla jeg ville kjøpe og så stryke ut 223 og føre opp det riktige kaliberet. Så lenge du fører opp et lovlig kaliber er det uten betydning (med mindre du går ut over jaktvåpengarderoben, da skulle du faktisk ha ført opp kaliber på forhånd for at de skulle kunne vurdere behov).

 

Har kun ei hagle, ei og ei rifle med .308 og .338fed løp.  Så blir ikke noe i nærheten av dette..  og ja blir jaktvåpen.  Men for hjort,rådyr osv har jeg fra før.  Ny rifle blir også treningsrifle.

Link to comment
Share on other sites

Fått snakka med de som har godkjent søknaden. De viste heller ikke hvem som hadde ført på .223 i kaliber felt. Sansynligvis bare lokal Lensmann der jeg leverte den inn, slik at det ikke skulle stå tomt felt og søknad skulle bli avvist. Men har nå fått en mail og legge ved søknad om dette skulle bli et problem hos forhandler.  Må si at Politi har vært svært hyggelige og jeg har per dags dato ikke har noe som helst negativt å si om de.........

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...