Jump to content

Noen som har testet den aller nyeste El-Range TA modellen?


Kiwi

Recommended Posts

@Kiwi Jeg har bare hatt min EL Range TA i 14 dager.. optisk er det ikke lett å se forskjell på den og siste Gen. Før TA.. avstandsmåleren er mye bedre og en måler blink og hjort ut på 2198 meter..  den ballistiske kalkulatoren er nøyaktig om en har kontroll på fart..ES og BC.. om ikke så er (skitt inn , skitt ut)..

Jeg bruker AB sine  CDC profiler på alle mine kuler.. i en Garmin Foretrax 701 AB..  og logger hver gang jeg skyter og legger jeg fart/temp i profilen slik at jeg vet hvordan kruttet/farten er ved forskjellige temperaturer.. og kan sammenligne data for å sjekke om noe forandrer seg..

 

EL Range TA er veldig nøyaktig om en legger inn riktig data.. i hvert fal i forhold til hold under 1000m (pluss/minus 1-2 klikk) til jakt avstander så er den superb 700m og kortere.. (der er den spot on) der vil det bare være å lese av avstand.. få opp riktig antall klikk og skru..(om du har kontroll på vinden da ) den tar hensyn til temp.trykk og vinkel når den regner ut antall klikk..

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...