Jump to content

Grei bukåpner


HyprJinta

Recommended Posts

Jeg er ute etter en grei bukåpner som jeg kan få tak i en 'vanlig' butikk her på hedmarken.

Ei julegave kom aldri i posten, så jeg må ut i butikken. Men i værste rushet frister det lite å reise fra 'by til by' for å finne noe.

Hete tips?

Har eks. G-sport noe? Vet flere kjører en del fra Helle og Brusletto. Har disse leverandørene noe 'brukbart' til å få opp elgen med?

Link to comment
Share on other sites

@ Hyper, husker ikke hva min heter, da må jeg finne frem sekken igjen. Men kan forsikre deg om at den fungerer perfekt. Har prøvd den :D

Det er denne?

ARTIKEL%5F111%5Fstor%2Ejpg

I såfall den jeg hadde planlagt, men så får dem plutselig ikke tak i den... Og litt for sent å bestille gaver på nettet nå tenker jeg.... :P

Link to comment
Share on other sites

Som ett billig alternativ til bukåpner kan jeg nevne en patent som jeg faktisk fant på selv. Ta ett stk morakniv, ta kniven ut av slira og skjær ett passelig langt hull i slira på siden mot eggen. Sett kniven i slira, og du har bukåpner. Funker bra. Men jeg har stort sett sluttet med div bukåpnerpatenter, det enkleste er jo å holde kniven i handa med bladet opp og sku nedover.

Link to comment
Share on other sites

Finnes også en liten norskprodusert sak som heter Vipscut. Fikk en for snart tre år siden, men har enda tilgode å få prøvd den.

Kniven henger alltid i beltet, men glemmer bestandig den lille skinnposen med vipsen hjemme.

Med denne må en lage hull med kniven først, og da kan en like godt bruke den på resten også.

 

Får prøve å huske den neste år så jeg kan få prøvd den før bladet ruster i stykker.. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...