Jump to content

Remington 700 løst magasin


Life

Recommended Posts

Da hadde man endelig funnet forumet som har kunnskap og svar.

 

Har en Remington 700 som jeg TROR heter BLD- legger med bilde av en som ligner. Kort og greit har jeg lyst til å ha løse magasiner og lurer da på hvilket kitt jeg skal kjøpe. Er det aics magasiner som er tingen? Hvilke ombygginsett er da aktuelle?

Remington 700 BDL 7mm Rem Mag | Firearms & Military Artifacts Firearms  Rifles Bolt Action Rifles | Online Auctions | Proxibid

 

Link to comment
Share on other sites

  • msteiro changed the title to Remington 700 løst magasin

AICS stil magasin er det vanligste, men om det er noe særlig å hige etter på en jaktrifle er noe annet. De er følsomme, kan bråke litt og stikker langt ut fra stokken hvis du ikke får fatt på flush magasin (ikke lett).

 

Ellers har man original magasin, som tidvis selges brukt for komplett sett. Ingen erfaring med det, men flush i det minste.

 

Begge deler krever en del tilpasning av stokken.

 

Hvis formålet er jaktrifle, foretrekker jeg selv hengslet underbeslag som du har allerede da det er mye enklere og du kan ikke miste det. BDL som det heter ;) 

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Stål said:

Følsome som i mye matefeil?

Ja, krever ganske nøyaktig tilpasning, og hviler man magasinet på noe så risikerer man at det står litt skjevt i. Bruker det selv på ene riflen min, er ikke helt tullete greier heller, men greit å være klar over.

 

22 minutes ago, Pepsi MAX said:

https://www.brownells.no/700-LONG-ACTION-DETACHABLE-BOTTOM-METAL-Long-Action-Magazine-H-S-PRECISION-Remington-Black-393000032

 

@msteiro Dette er vel en grei løsning for jaktbruk?. Og skulle ønske om 5 skudds magasin på bane så er det vel ikke vanskelig å oppdrive til denne.

Koster bare dobbelt så mye ca som selve riflen er verd :) 

Og hvert magasin koster 3-4000 kr....holy smokes

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, msteiro said:

Ja, krever ganske nøyaktig tilpasning, og hviler man magasinet på noe så risikerer man at det står litt skjevt i. Bruker det selv på ene riflen min, er ikke helt tullete greier heller, men greit å være klar over.

 

Koster bare dobbelt så mye ca som selve riflen er verd :) 

Og hvert magasin koster 3-4000 kr....holy smokes

Ja, sant det igrun.. Hadde nokk heller kjøpt ei ny rifle ala sauer 100 xt /tikka t3 :) Ellers så er jeg enig med deg og att hengslet underbeslag på jakt ikke er feil heller. I 308 får man vel plass til 5, 6,5 tar 4, 300 win mag tar 3. 338 win mag tar 2 "tenker da hva som går i stokk og ikke 4+1 i løp". Så om jeg ikke husker helt feil med disse talla så har man nok nok kapasitet til jakt hvertfall :) 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Life said:

Da hadde man endelig funnet forumet som har kunnskap og svar.

 

Har en Remington 700 som jeg TROR heter BLD- legger med bilde av en som ligner. Kort og greit har jeg lyst til å ha løse magasiner og lurer da på hvilket kitt jeg skal kjøpe. Er det aics magasiner som er tingen? Hvilke ombygginsett er da aktuelle?

Remington 700 BDL 7mm Rem Mag | Firearms & Military Artifacts Firearms  Rifles Bolt Action Rifles | Online Auctions | Proxibid

 

Flotte børser det der, og så virker de alltid:)

 

Var i samme situasjon som deg for noen år siden, kjøpte meg en 700 med hengslet underbeslag og tenkte DET kan jeg jo ikke ha..  Men så begynte jeg å bruke den som den var, og har aldri sett meg tilbake.

 

* du glemmer ALDRI magasinet

* du mister ALDRI magasinet

* det jammer ALDRI

* i jaktsituasjon har jeg ALLTID 4 skudd i børsa så når jeg skal tømme åpner jeg bare underbeslaget, ser på et nanosekund om jeg har fått ut alle 4 skuddene og er dermed ALDRI i tvil om det er tømt.

* på banen laster jeg et ekstra skudd i kammeret slik at jeg får en serie på 5

 

MEN, det var jo ikke motargumenter du skulle ha😂 Jaktdepotet har et rimeligere alternativ (jeg har som sagt ikke testet dette) https://www.jaktdepotet.no/display.aspx?menuid=40b5&prodid=12136

 

Link to comment
Share on other sites

On 3/2/2021 at 1:37 PM, 40årskrisa said:

Flotte børser det der, og så virker de alltid:)

 

Var i samme situasjon som deg for noen år siden, kjøpte meg en 700 med hengslet underbeslag og tenkte DET kan jeg jo ikke ha..  Men så begynte jeg å bruke den som den var, og har aldri sett meg tilbake.

 

* du glemmer ALDRI magasinet

* du mister ALDRI magasinet

* det jammer ALDRI

* i jaktsituasjon har jeg ALLTID 4 skudd i børsa så når jeg skal tømme åpner jeg bare underbeslaget, ser på et nanosekund om jeg har fått ut alle 4 skuddene og er dermed ALDRI i tvil om det er tømt.

* på banen laster jeg et ekstra skudd i kammeret slik at jeg får en serie på 5

 

MEN, det var jo ikke motargumenter du skulle ha😂 Jaktdepotet har et rimeligere alternativ (jeg har som sagt ikke testet dette) https://www.jaktdepotet.no/display.aspx?menuid=40b5&prodid=12136

 

Tror jeg gjør som du sier, jakta med underbeslag lenge. Men så kjøpte man seg ei rifle med magasin og det var jo kjekt det og;) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...