Jump to content

Oppdatering: Tussi ble med hjem i dag.....


rotorhead

Recommended Posts

Under dagens jakt, tok hun ut et rådyr som dro rett til fjells, hun hang på i timesvis, og kom ikke ned igjen før det ble mørkt. Med ca 45 graders stigning i terrenget var det ikke forsvarlig å klatre opp å hente henne, og vi måtte bare dra hjem med uten henne.... Ikke med noen god følelse.... Hun hadde på en dc20, med 2 streker på batt indikatoren kl 17. Sjansene for at der er batteri på i morgentidlig er vel små. Får gå til sist kjente posisjon og lete....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

jeg har måttet reise fra hund ett par ganger. går som regel meget bra det... de har en tendens til å søke tilbake til slippsted når de gir seg.. har som regel lagt igjen mat og teppe bare jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Ja da var vi hjemme igjen. Med hund denne gang :lol: Hun var i uforskammet god form, og hylte når vi nermet oss der jeg la igjen genseren min. Hun var dog meget interessert i å følge sporene våre rett til bilen....

 

Takker for all støtte og gode råd. Og en riktig God Jul til alle!!!

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått ladet dc20 så pass mye at jeg fikk ut sporloggen fra i går.

Der var det et par interessante observasjoner.

 

For ordens skyld, var batteriet fullladet kvelden før.

 

Jeg slo på dc20'en kl 09:06, og med oppdateringer hvert 5 sekund var siste registrering kl 02:31. Dvs ca 17:25 levetid på batteriet. Forholdene var da temperaturer rundt +4 til -3(ca). Jeg vet ikke om det har noe å si, men jeg peilet ikke henne fra ca 17:10.

 

Hun lå mye i ro i løpet av natten, men hadde gått ned fra fjellet sånn ca rundt kl 01, og slo seg til ro 79 meter fra min gjenlagte genser. Der holdt hun seg til siste registrering 02:31. Det var også der jeg fant henne i morges.

 

Det skal sies at hun var helt tørr og varm, tørst og sulten, men hun ville ikke mer ned i bilen enn at hun ble veldig keen da hun fant ferske rådyr spor på veg ned.

 

Gøy med Astro :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...