Jump to content

Hvilken rifle i 22 lr


Biltema

Recommended Posts

Sååå, har i flere år brukt ei knallgod anschutz salongrifle som jeg har bedrevet prikkskyting. Rifla sin presisjon har vært aldeles toppers og kule havna liksom alltid der den skulle...

Da lillebror også har fått en økende interesse for jakt bestemte jeg meg for at han skulle få låne denne på kråke/ sjur jakt på gråden. Sjura datt og med god våpendisiplin hadde jeg ingen store baktanker med å la han låne denne. Problemet var derimot att noe en selv tar som en selvfølge ikke alltid er like normal for andre og da snakker vi om våpenpuss. I sin iver etter å imponere med med godt påpass og vedlikehold pussa han våpenet grundig før han leverte det tilbake. Det som derimot ikke var en selvfølge for han er at du ikke bruker en børste samt stokk som er beregnet for 223-6,5 på en 22lr.... Kort fortalt pussestanga har vel ikke igjen lakk, børsten totalt ødelagt og presisjonen har jeg ikke fått tilbake....................... Jo da, den samler, men vi snakker ikke lengre mm men cm.... Pussa våpenet før osv og har ikke hatt presisjons forskjell av den grunn, spørsmålet er om han kan ha ødelagt løpet med å trope gjennom en børste/ stokk av for stor dimensjon. Bare for å være sikker på att preisjonsforksjellen har kommet av rent løp så har jeg dytta gjennom 500 skudd uten forandring. Kan løpet rett og slett ha fått så skadet riflinger att presisjonen har tatt støyten?

 

 

Om dette er tilfelle så er jeg da på utkikk etter ei ny 22 lr rifle og lurer på hva folk tenker om cz 455...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...