Jump to content

Kammret .357 Mag til 9mm??


petrolhead

Recommended Posts

Har hørt, det ikke bekreftet, at i openklassen på pistol så kan en kamre om en .38Super til 9x19mm, er det noen som kan forklare i detalj hva en gjør i en slik jobb? 

 

Bakgrunnen er at jeg har en enkeltskudd rifle i .357Mag som til mitt bruk ville vært godt nok med en 9mm og demper.Skjønner alt det med kulediameter og jadajada...

Link to comment
Share on other sites

Hvilken rifle har du?

Det "letteste" blir å pipe om til en pipe som faktisk er kalibrert for 9x19, og tilpasse utdrager/utkaster for en rillepatron.

 

Ellers er det jo ingenting i veien for å bruke pipen du har - bruker du .38spl og kjøper en okei demper så er det overraskende mye effekt. Jeg bruker en Hausken SK156 på min Marlin 1894 i .357.

 

Ole

Edited by Ei tohi varjata
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, petrol said:

Tja, en i klubben påsto han fikk Bakeren til å gjøre en slik jobb da han konverterte superen til 9mm, men hvis du sier at det ikke er mulig så har han vel tatt en big bløff.

Jeg har en av de løpene som er konvertert av han fra 38super til 9x19, har kjørt røntgen og skutt den, jeg sier det igjen IKKE GJØR DET. 

Nøkkelord er skeive hylser, lav faktor, men med trykkmerker , rifling fra 2 løp som er satt sammen som ikke matcher osv. 1 løp er frest opp, kammer fra annet satt inn. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...