Jump to content

Lade 45-70 med NVM 405 gr med GC i fra blykula.com


RemBro

Recommended Posts

Hei, Trenger hjelp/info vedrørende lading av denne kula eventuelt andre tilgjengelige av tilsvarende type. Er på min 4.Marlin 45-70, 30-30, 450Marlin (disse ladet jeg ikke til)og denne gangen en Marlin ABL som jeg fikk til en hyggelig pris hos Jakt og Friluft. Har angret alle ganger jeg har solgt de, så denne blir. Derfor greit å kunne lade opp litt til denne. Er hysterisk artige rifler å skyte med. Denne blir/ment som en reserve rifle ment til villsvin jakt/ettersøk.

Har ladet mye 6,5x55 30-06 i tillegg til 9mm, 38spec. Spørsmålet er som følger: noen som har testet denne og eventuelt bistå med ladedata. Presisjon er også greit å få litt input på.

Kan naturligvis kjøpe ferdig ladet, men det koster....

Link til kula: http://www.blykula.com/413591030

På forhånd takk 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt mye med denne varianten, den Blykula.com leverer nå er fra en annen støpeblokk enn tidligere.

Jeg har kjøpt "405" grain kuler fra forskjellige og bruker dem til mengdetrening. Jeg har tatt et bilde av tre kuler i dette innlegget.

Den kula til venstre er den jeg sist nylig fikk fra nevnte produsent. Forskjellen på denne siste og de tidligere ser du tydelig, den siste jeg fikk veier 397 grain og er lenger enn de jeg har kjøpt tidligere. Jeg ser at denne kula vil stikke 2 mm. dypere ned i hylsa enn de andre. Den andre i midten er fra Blykula, og den helt til høyre fra en annen som støpte. Begge disse to til høyre har jeg god erfaring med, men den siste jeg fikk (den til venstre) har jeg ikke prøvd ennå, sikkert ikke store forskjellen. Jeg kommer til å starte med en litt lavere ladning med denne siste jeg fikk fra Blykula.com. Avhengig av legering varierer vekten på disse blykulene. 

Jeg bruker mye N-130 og N-133 krutt. Federal hetter NO.GM210M (Match) disse er passe myke.

C.O.L. 63,0 mm. 

 

Bly 400 grain 1.JPG

Bly 400 grain 2.JPG

Fra venstre: Blykula - Blykula - en annen. 

Edited by Vaquero
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...