Jump to content

Skogsfugl og ammo


TG

Recommended Posts

Hey kammeret:) Kunne gjerne tenke meg å høre fra andre støkkjegere åssen vær som gjelder. Ja, dette er diskutert mange ganger tidligere, men kanskje dukker det opp noe nytt:) 

 

vi snakker støkkjakt, og i okt/nov:) 
 

jeg har gått mye i fint vær og lite vind, men føler da at det er vanskelig å gå stille nok. 
I vind og regn føler jeg jeg kommer tettere på...er noen med på det, eller er det kun noe jeg føler?
 

Legg gjerne ved bilde av fangst og hvilket vær:) 

 

...og som bonus-spørsmål lurer jeg på hvilken ammunisjon det går i? Jeg ønsker meg en patron i plast(tåler litt ruskete vær) med filtforladning og «forkrommet» haggel. Finner ikke den i Norge nå, men satser på black gold neste år når de forhåpentligvis er tilbake i butikk;)

 

Mitt bilde er «orrhøne på 10 meter  i pøsregn og vind»

 

21822A0F-93C6-4A32-9FE4-5CD7A652B648.jpeg.9d5e01d20390331a2e29fbbcc20f7956.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Er også en nybliven storfugljeger og leiter etter bra ammo. 358 Win har gjort en kjempejobb med å teste haglepatroner. Hvis du leser gjennom den tråden finner du kanskje noe? Er flere patroner i 12/70 med 36g som har utgangshastighet på 430-450 m/s. Har lyst å teste de, men har ikke funnet de i mitt nærområde og villmarksbutikkene her nekter å ta inn noe utover standard sortiment.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...