Jump to content

Trenger forslag til rifle 30-06


PangPang

Recommended Posts

God kveld!

Satt nå her igjen å kikka rundt på forumet, tankene går i retning av en ny rifle,spesielt siden jeg har vært så snill i år, så vil julenissen vise meg særdeles mye interesse til jul.

 

Har en innvilget søknad i 30-06, Boltrifle.-tenkte jeg skulle fått "brukt den opp"

Rifla skal brukes litt hjortejakt, har allerede noen rifler til det, i kaliber 45/70, 30-06 og 6,5.

 

når det gjelder pris, så tenkte jeg meg max 5000,- kan være brukt ,men må være i god stand.

 

har fundert litt på howa 1500, Rem700 og smith and wesson. Noen som har knakende gode forslag?

er kjekt hvis det er muligheter for custom, slik som rem 700. Men dog ingen krav.

Kom med forslag!

 

Venter i spenning, da det er akutt kløe i lommeboka. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Howa 1500 i 30-06, og er kjempefornøyd med den. Passe tung, ligger godt (for meg) og behagelig rekyl.

Men du må selvfølgelig ta runden og prøve de forskjellige alternativene. Det blir for dumt å velge rifle ut ifra andres erfaringer.

Det eneste jeg savner på Howa'n, er løst magasin, men det blir en vanesak.

Link to comment
Share on other sites

Rem 700,uten sjel i min tvil :) Billig sliter og masse muligheter for ombygging :D

Kikker litt på rem 700 på jakt og friluft nå, 4350,- for en sps. Tror det faller på den, har fikla litt med en sånn tidligere. Noen gode forslag til optikk fra utlandet? (tenker ikke på kina optikk).

Da blir det vel en sånn..

 

Eller en howa 1500, ser midway har litt stæsj

Link to comment
Share on other sites

Syns du skal se nærmere på Diamond Hunter sine rifler. Riflen går også under navnet Sabatti 90. Gode og solide rifler med en meget god presisjon. Jeg har selv en Diamond Hunter i kaliber 308W og den skyter jeg styggbra samlinger med. Min rifle har jeg fått beddet samt en avtrekkjustering hos børsemaker. Jeg mener dette er rifler som er kommet litt i bakleksen av de mer kjente merkene. Mekanismen er temmelig lik Remington sin låskasse. Jeg er ikke i tvil om at dette er rifler som er vel så gode våpen som Remington sine billig modeller. Og ikke minst så har den en sikring som låser hevarmen. Martin Bråten testet rifla for noen år siden i bladet Jeger Hund og Våpen og han skrøt uhemmet av rifla. Hvis du får rifla for den prisen Holstad Våpen oppgir vil jeg tro du gjør et meget godt kjøp.

 

http://www.holstadvapen.no/?CatID=1243

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke handlet noe før jeg hadde sjekket Browning A-bolt :wink: etc. denne har utmerket presisjon ( for det meste) god magasinløsning, sikring på rette plassen, lavt boltløft..... Den tiltaler meg veldig, hvis jeg skal ha noe i tillegg itl tikkaen, winchesteren og remingtonen må det bli en slik. ( Og kanskje en S/S 45-70 hvis nissen er gavmild) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Rem 700,uten sjel i min tvil :) Billig sliter og masse muligheter for ombygging :D

 

Støtter denne uttalelsen.

Med en Remington 700 kan du med tid og stunder bygge om riggen etter hvert som du får mer penger.

 

Da kan du bygge deg en "custom" rifle med diverser avtrekk, stokker, løp e.t.c.

Bare gå inn Midway å se på alt "snopet" som finnes der til en Remington 700.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...