Jump to content

Hjemmeladning Uststyr!


spørsmål

Recommended Posts

Hei kjere hjemmeladere.

Har i årevis brukt gammelt og trofast ladeuststyr, men jeg må i nok krype til korset og si at jeg har slurvet med å buke dette.. Singel stage ladepresse, vippe kruttmål- vekt osv har gjort hele prosessen så forferdelig treig at jeg nå har gitt bort det gamle utstyret til en onkelunge for å gjøre plass til nytt.

Det eneste jeg har igjen er Ultralydvaskeren jeg bruker for å rengjøre hylsene, men jeg trenger da ALT annet. Her snakker vi alt fra hylsetrimmere til diesett.

Mine tanker om det nye utstyret er at muligheten for ekstrem nøyaktigh er der, men gjør heller ikke noe om man har mulighet for å senke nøyaktigheten til "fabrikknøyaktighet". 

Om vi først starter med pressa... Hva tenker dere om disse 2, hvem hadde deter valgt

https://www.jaktogfriluft.no/hornady-auto-progressive-press-ap-loader

https://www.brownells.no/VALUE-4-HOLE-TURRET-PRESS-KIT-Lee-4-Hole-Turret-Press-Kit-LEE-PRECISION-100053418

Her er tenker jeg egt å gå for lee, men vurderer begge. Har dere evt andre gode forslag sleng med de.

Spørr om presse først, så tar vi resten når typen er bestemt :) 

Link to comment
Share on other sites

Lee-pressa er ikkje progressiv, den er ein mellomting mellom det og enstasjon, og som enstasjon fungerar den aldeles utmerka.

 

Dersom målet er fullautomatisert lading må du derimot gå for Hornady-pressa eller Dillon.  Eg har inga formeining om kva for ei av dei som er best til formålet.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, beaker said:

Lee-pressa er ikkje progressiv, den er ein mellomting mellom det og enstasjon, og som enstasjon fungerar den aldeles utmerka.

 

Dersom målet er fullautomatisert lading må du derimot gå for Hornady-pressa eller Dillon.  Eg har inga formeining om kva for ei av dei som er best til formålet.

 

Lee-pressa ser fristende ut den.. Jeg får lada som enstasjons, men også mere automatisk til 223. Det jeg derimot er usikker på disse 2 pressene tilfredsstiller behova.. Lader 223,  6,5*55, 3006 og 338 LM..

 

Link to comment
Share on other sites

On 8/26/2020 at 12:10 AM, Mix said:

Lee Value Turret du henviser til er for håndvåpen.

Skal du lade for rifle skal du ha Lee Classic Turret Press.

Litt kjapp med linkinga mi..:) leste meg opp på den i forhold til hvor store riflepatroner den greide å håndtere og kom frem til at jeg kunne lade alt av kaliber jeg har "223-338lm". Sendte en kjapp bekreftelse på dette til brownels og "kai" skrev tilbake at jeg ikke ville kunne lade så store patroner med denne pressa så datt tilbake i tankeboksen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...