Jump to content

Bronse/messing grepsramme til New Model Super Blackhawk


Tomas

Recommended Posts

Har en bekjent som har en gml. Blackhawk i 357 som har messing grepsramme. Dette våpenet ble benyttet under filminnspilling i Maridalen/Oslo en gang på 60, 70 tallet, og har sikkert sin verdi. Rammen er etter det jeg husker absolutt lik original i stål, så jeg tar for gitt at det er et produkt som Ruger har laget. Noen som har noen tanker om dette?

 

Har sendt forespørsel til Våpensøylen om de vet noe.

 

Kankskje noen av de amrikanske våpentidskriftene har noen linker til noen som lager der borte. Kunne godt tenkt meg en slik til en N. M. S. Blackhawk. Selv har jeg i sin tid gått på støpekurs på STI, så få støpt av en befintelig ramme, da helst Bisley ramme kan være av interesse. Noe maskinering må en sikkert regne med etterpå. Om en slik ramme i dette svakere materiale vil holde på et våpen i 44 mag tar jeg også for gitt, på 357 har det ikke vært noe problem som jeg har hørt. Er det noen som tenner på ideen, som kanskje har erfaring/kontakter? Slå gjerne på tråden tlf 99 55 06 30 / mail: kruger-m@online.no

Link to comment
Share on other sites

Ruger leverte noen av OM Blackhawk ene med messing greps ramme. I tillegg ble det også tilbudt som reservedel. Har en OM B 30US med slik ramme. Til NM Blackhawk/ Super Blackhawk, har jeg aldri sett slikt tilbudt fra Ruger. I de seinere år har imidlertid som opplyst, flere firmaer laget bl.a. messing greps ramme til NM modellene, antagelig også til Bisley.

Link to comment
Share on other sites

Brownels har messing rammer til Ruger, forskjellige varianter. Flere firmaer som produserer.

Jeg hadde vært fornøyd med en helt vanlig grepsramme til en BH / vaquero jeg...

 

Gikk inn på siden til Brownels, men var ikke direkte lett å finne en avtrekker ramme, hva det nå heter på engelsk ( trigger frame )?. Har du noen tips om hvor dette er å finne hos Brownels så er det av interesse. Hilsen Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...