Jump to content

Swiss Army Knifes


Jegerlærling

Recommended Posts

Hei. Tittet tilfeldigvis innom sidene til pentagon.no , gamle Army Shop. Der fikk jeg se at Swiss Army Knifes selges under merkevaren "Wenger Swiss Army", mens alle andre steder jeg har sett i det siste, går de under "Victorinox ". Knivene med treskaft har og navnet Wenger i treverket. Er det samme produsent, men forskjellig importør, eller hva er greia? Knivene er så langt jeg og mitt utrente øye kan se, identiske. Selv modellbetegenlsene og prisnivået. Har selv en "Victorinox Rangerwood 55" å kan ikke se at den skiller seg fra Wenger? Bortsett fra prisen, fikk den meget billig på opphørssalg  fra G Sport eller hva de heter. 

Wenger

 

Edited by Jegerlærling
La inn lenke
Link to comment
Share on other sites

Victorinox og Wenger var to separate produsenter, som lagde, tilsynelatende like, kniver. Litt forskjeller var det. Begge har vært leverandører til det sveitsiske forsvaret, og begge har hatt god kvalitet. Nå eier Victorinox Wenger, og selv om en del av modellene er videreført, så benyttes vel Victorinox-navnet på alt. Står det Wenger på knivene, så er de nok produsert før denne sammenslåingen.

Link to comment
Share on other sites

56 minutter siden, Jeffery skrev:

Victorinox og Wenger var to separate produsenter, som lagde, tilsynelatende like, kniver. Litt forskjeller var det. Begge har vært leverandører til det sveitsiske forsvaret, og begge har hatt god kvalitet. Nå eier Victorinox Wenger, og selv om en del av modellene er videreført, så benyttes vel Victorinox-navnet på alt. Står det Wenger på knivene, så er de nok produsert før denne sammenslåingen.

Tusen takk. Make sense 👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...