Jump to content

Innskyting korthold


seawolf

Recommended Posts

Lading av jaktammo i 30-06, denne gangen 165 grs Woodleigh PP, hastighet vurdert til sånn ca 860 mps ut fra data i Ladeboken (58 grs N160)
For enkelhets skyld ble det en kjapp tur i et gammelt grustak i skogen, hvor jeg satte opp skive på 30 m for testing.
Langt bak i skallen mener jeg å erindre at vi skjøt inn AG3 midt i på 30 m, noe som tilsvarte midt i på 200?

Så med noenlunde grei samling (16 mm / 4 skudd) og treffpunkt midt i siktepunktet på 30m skulle jeg være sånn ca midt i på 200m?
Skal naturligvis verifiseres på 100m bane ved anledning, dette er kun for å teste ladning og grovinnstille siktet.
Hva sier dere med kalkulator?

(at 16 mm er rævva skyting på 30 m betyr ikke så mye, det ble skutt fra en vaklevoren støtte så jeg lever godt med dette  :)  )

 

165 WPP.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Testet og sammenlignet med 155 grs Scenar i dag som er innskutt midt i på 100 m, og den nye jaktladningen min hadde omtrent samme treffpunkt,  måtte skru kun en cm til høyre (fortsatt på 30 m) .
Så da er jeg i hvert fall innafor "minute of roe deer" mellom 30 og 150 m", og det er maks hva en halvdøv og halvblind oldtimer bør prøve seg på.
Det er jo litt artig også at her driver jeg å pusler med mitt på 30 m, mens i tråden om PRS skytes det mindre samlinger enn dette på hundrevis av meter :)
Men det illustrerer vel litt av mangfoldet og aldersspredningen innafor skyting når en ser det i en stor sammenheng, og bra er jo det ;)


 

 

Edited by seawolf
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...