Jump to content

Noen lest boken elghunder fra 2007 ?


josteins

Recommended Posts

Kom ikke den i en ny utgave? "Elghunder og elgjakt" skrevet av Kåre Vidar Pedersen fra bladet Jeger? 

Jeg leste den boka  for mange år siden, men husker ikke så mye om sort elghund, da jeg driver med gråhund.

Poenget var uansett at jeg tror boka du nevner ikke er den siste utgaven.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Skal sjekke, men på detaljer for boken stod det at den bare var utgitt i 1 utgave og er en serie om flere hunderaser.  Er også flere som er med å skrive i boken. Undertittel: Undertittel: En håndbok for kjøp, stell, fôring, oppdragelse, trening, prøver, jakt, ettersøk, helse, oppdrett og utstilling

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Swift said:

Kom ikke den i en ny utgave? "Elghunder og elgjakt" skrevet av Kåre Vidar Pedersen fra bladet Jeger?

 

Joda, i 2010 fra Tun forlag. Boka er grei den. Og den boken som josteins etterspør er også helt ok. Det er ikke så mye "nytt" i noen av dem. Det går på kjente og velprøvde metoder for kjøp, stell, fôring, oppdragelse, trening, prøver, jakt, ettersøk, helse, oppdrett og utstilling.

Det som er en fordel med den nyeste boka er det som omhandler innjaging av ung hund. Og det som omhandler ettersøk.

 

 

elghunder og elgjakt.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...