Jump to content

Baikal 43


Nittenølløv

Recommended Posts

Hei! Hadde en Baikal s/s for mange  år siden. Kunne tenkt meg en igjen siden jeg syntes den passet greit. Fikk ikke skutt mye med den på den tiden. Er det noen som kan si litt om holdbarheten på de haglene? Noen som har skutt mye med de? Kanskje det er mere lønnsomt med en Sauer mod 8 i stedet? Skal ha ei rimelig tileggshagle, helst s/s. 

Link to comment
Share on other sites

Baikal er solide greier. Har hatt 58 modell , og også ij 43... Har i dag flere fine børser,  men o/u fra baikal og Toz 34 er dagens verktøy på post .. sikkert helt feil å si dette..men  vandrende jakt foregår m enkeltløperen ennå.....

......

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, mp18 skrev:

Baikal er solide greier. Har hatt 58 modell , og også ij 43... Har i dag flere fine børser,  men o/u fra baikal og Toz 34 er dagens verktøy på post .. sikkert helt feil å si dette..men  vandrende jakt foregår m enkeltløperen ennå.....

......

 

Jeg har tenkt litt på IJ 27 også, da jeg har mulighet til å kjøpe en eldre ubrukt en. Den har en innrisset tiur, enkelt avtrekker og kun ekstraktor.

Jeg har hatt et par hagler som jeg har syntes vært fine og for meg kostbare. De har blitt stående i skapet.... Har en Benelli m2 som jeg er veldig fornøyd med, men synes det kan være greit å ha ei jeg kan brekke når jeg jakter sammen med andre.

Link to comment
Share on other sites

Mp 27 0/u frå baikal er vel tryggeste kjøp man kan gjøre.. har ei sånn selv av nyeste årgang. Produsert i  2018 og solgt av norsk forhandler som hadde fått kloa i noen. Men skal man ut å gå så er det baikal enkel løperen som jeg foretrekker...😁... Det har vel kommet konkurrenter til  baikal  i o/u klassen senere år uten at jeg vet om dei et like driftssikre.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har hatt en mod 43 siden 1987 . Sikkert skutt 25-30 000 skudd med den , mest leirdueammo med stål . Nå er den ganske slarkete  men smeller hver gang enda. Har hatt flere forskjellige hagler opp igjennom men treffer ikke like godt som med Star Baikalen 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...