Jump to content

AYA slagfjær


adhoc

Recommended Posts

Nå i disse tider med  litt for god tid har jeg plukket fram en hagle, som ikke har sett dagens lys siden blyforbudet, for litt rehab.

Det er en AYA siderligger fra 46 tror jeg, fadern kjøpte den  ihvertfall da, den har vært brukt til en eneste ting og det er å skyte gjedde.

La oss si en 50/60kg pr år fra 46 til fram til blyforbudet, det blir litt gjedde 😁, gjeddekaker er forøvrig veldig godt.

Hagla har ikke fått mye stell, drassa gjennom siv, sump, liggendes i bunn av eka, gjerne svartkrutt patroner og så rett i skapet når gjeddeleken var over.

Den er i værre stand en jeg huska og nå over til det jeg kunne trenger litt hjelp til. Den ene slagfjæra er knekt, er dette kun børsemaker eller finnes det blanks

som kan tilpasses? I såfall hvem, hva, hvor osv.

1792404509_IMG_20200403_1714012.jpg.f7dc1e3d65ec3e0da7ef8f2dc1606559.jpg

 

Lurer på om jeg ikke skal  prøve meg på et engelsk skjefte også, det kommer til å ta tid😆

157032142_IMG_20200403_1937233.jpg.60d1a2d1470066894184f7b92d7adb54.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, adhoc skrev:

Lurer på om jeg ikke skal  prøve meg på et engelsk skjefte også, det kommer til å ta tid😆

157032142_IMG_20200403_1937233.jpg.60d1a2d1470066894184f7b92d7adb54.jpg

 

Du startet nettopp en prosjekttråd :D

Vi gleder oss til å følge denne. Spanderer gratis rødolje dersom du går for den type finish ;)

 

🍿🍞

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@Ruger #1 Det blir vel kanskje en slags prosjekttråd ut av dette, men det vil ta tid. Emnet som er på bildet er i kirsebær og er veldig mye sprøere

enn jeg trodde og blir nok bare en slags test. Hvis jeg får dreis på detta, så skal det et ordentelig emne i hus og da snakker vi gjerne rødolje finnish🙂

 

Endelig kom fjærene fra england, etter en ufattelig seig tollklarering, bittelitt tilpasning og alt fungerer strøkent. Virker som at disse gutta leverer skikkelig

håndtverk. Mens jeg ventet på tollen så prøvde jeg litt diy stokk tilpasning, fulgte denne oppskriften

https://www.theyorkshiregent.com/shooting/gun-fitting-guide-fit-shotgun/

La vel på 3,5cm på lengden, 1cm på høyden og flytta kinnkontakt nesten 1cm sideveis, folk må ha vært ganske kompakte på 40 tallet.

1752156903_IMG_20200413_1823062.jpg.02b20898ee667016a2a48e7f5a454ce0.jpg

 

Den erfaring jeg har med fluktskyting er liten og at det blir bom på bom, så jeg skaffa  meg en sånn enkel duekaster, duer og en kartong med noen gamle

SB champion. Rigga seg til oppi skauen med snorutløser rundt ankelen og en SB i høyre løp, jaggu ble det treff på første skudd😲, må jo ha sett helt sjokkskada ut. Fant fort ut at hvis jeg så på dua og pekte med hagla så ble det treff, å sikte ble bom. Klarte etterhvert et par dubleer, at hagla passer har helt klart noe for seg.

Kan fort hende  at welshen og jeg  prøver oss på litt føggel 😉

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...