Jump to content

Beretta 690 defekt utkaster


traktorbjørg

Recommended Posts

God morgen, for drøye tre uker siden kjøpte jeg en Beretta 690 Field 3 på andre tur til leirduebanen merket jeg at noe snodig skjedde med den ene utkasteren, den virket til å være låst i tilbaketrokket stilling, jeg lokket børsa og åpnet den på nytt og da spratt tomhylsa ut som vanlig men nå stakk utkasteren lengre ut enn den andre. når jeg kom hjem og skulle pusse børsa så jeg at det jeg best kan beskrive som "endestopperen" på utkasteren var knekt. det er gått runt 100 skudd gjennom børsa og jeg må si jeg ble litt skuffet etter å ha hørt så mye om at beretta er "våpen som varer i generasjoner" .

 

har noen her inne hatt samme problem eller hørt om noen som har hatt det? jeg går tilbake til sjappa i dag og reklamerer men at slikt skjer i en børse som er gått under 500 skudd gjennom er hårreisende og får meg til å tenke på hvilke andre ting på børsa som ikke har så lang levetid som en forventer av en hagle til 30 store lapper.

 

-TraktorBjørg 

Link to comment
Share on other sites

Forstår at tilliten til børsa har fått seg "et skudd for baugen", men forhåpentligvis så er dette et engangstilfelle - og at den nå etter en tur til børsisen kommer til å fungere upåklagelig.

Beretta har et godt rykte  - og min egen Ultra Light har fungert i mange år uten problemer...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har valgbar ekstraktor/ejektor, så er dette et svakt punkt på disse haglene. Bruker du Google litt så finner du mange beskrivelser av problemet. 
Jeg har en 692 sporting med dette systemet og den har jeg plassert på «ekstraktor» siden det antagelig belaster den dårlig designede delen minst. Til banebruk funker ekstraktor helt greit for meg.

Link to comment
Share on other sites

On 2/28/2020 at 6:25 PM, Bly said:

Hvis du har valgbar ekstraktor/ejektor

Jeg har hørt rykter om at det gikk ann å bytte til kun ekstraktor og skulle gjerne gort det men vi satt 4 stykker på leirduebanen og prøvde å finne utav hvordan det virket men ble ikke klokere. hvordan er det man bytter? 

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, traktorbjørg skrev:

hvordan er det man bytter? 

Det er super enkelt, men du må jo vite om du har dette systemet.

Tar du av fortreet så ser du en «flatskrue» på hver side av det øvre løpet.

32157A97-4FA1-4B39-8866-7667ADA9B297.jpeg.7e7598ba8449b28435d550cfe57f8c81.jpeg

Her er skruen innstilt på ejektor,

3CD45DEF-54EC-4393-B2B4-E6836485FB36.jpeg.fc64c54d893f88cf9656621f9bbe68e6.jpeg

og her er den innstilt på ekstraktor.


Det er bare og bruke et flatjern og vri den til ønsket stilling, men det er lurt å gjøre det mens pipa er montert som på bilde.

 

Den videoen som er linket til over forklarer dette dårlig.

 

Jeg synes denne funksjonen er helt super, men det er litt synd at Beretta ikke har klart og designet deler som holder i bruk.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

jeg får se når jeg får børsa igjen etter reprasjonen, når jeg kjøpte den (ny) mente selgeren at den hadde denne fungsjonen men hadde ikke innsikt i hordan det var en kunne bytte og siden jeg har hatt den i under en måned har jeg ikke undersøkt det. hadde vert hendig å kunne bytte til ekstraktor på banen. 

Takk for innsikten 😊

 

-TraktorBjørg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...