Jump to content

Strihåret dachs sammen med annen hunderase


texans

Recommended Posts

Hei. 

Jeg har i dag en hann hund på 4år som er blanding av drever og basset petit, verdens snilleste hund som mine barn har blitt veldig glad i men som dessverre har problemer med sitt ene frambein etter å ha vært på jakt. 

Går nå med tanker om å pensjonere denne hunden fra jakt og skaffe meg en ny jaktkompis og har vel kommet frem til at dachs er rasen for terrenget jeg jakter. 

Det jeg lurer på er hvordan det er å ha en strihåret dachs sammen med annen hunderase? 

Hunden vår er oppvokst sammen med en hund til før jeg overtok den i januar.

Link to comment
Share on other sites

Dachsene var tidligere kjent for å kunne være litt gretne overfor andre hunder, men dette skal i stor grad være avlet bort. Jeg kjenner ikke til at dagens dachser skal ha noe større problem med å omgås andre hunder enn andre raser. Men evnen til å sosialisere kan selvfølgelig variere litt fra individ til individ, og ikke minst ut fra hvordan hunden blir sosialisert på andre hunder under oppveksten. For øvrig må to hannhunder alltid få litt tid til å finne ut hvem som skal være sjef og hvem som må underordne seg, men når rangordningen først er etablert blir det sjelden problemer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...